اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از شاگردان آیت‌الله خوشوقت:

آیت‌الله خوشوقت تأکید زیادی بر تقوا داشتند

خبرگزاری فارس: یکی از شاگردان آیت‌الله خوشوقت گفت: این عارف سالک و دانشمند برجسته تفکرات ناب دینی و نکات حساس معرفتی را برای طلاب بازگو می‌کردند و تأکید زیادی در بصیرت‌افزایی و تقوا داشتند.

آیت‌الله خوشوقت تأکید زیادی بر تقوا داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی برکتین در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت درگذشت عالم جلیل‌القدر، آیت‌الله خوشوقت از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات مسجدالنبی برگزار شد، اظهار داشت: این عالم بزرگوار‌‌ بسیار مردم‌دار بود و با هریک از شاگردان و یا افراد عادی که از ایشان سئوال می‌کردند با روحیه‌ای بسیار مثال‌زدنی پاسخ آن فرد را می‌دادند.

وی ادامه داد: آیت‌الله خوشوقت به شاگردان و مردم توصیه می‌کردند که اگر می‌خواهید همیشه از الطاف و رحمت خدای متعال بهره‌مند باشید، در ترک گناهان تلاش کنید.

شاگرد آیت‌‌الله خوشوقت خاطرنشان کرد: اگر خواستید، ایمان خود را تقویت کنید، باید تقوا و مداومت بر ترک گناهان داشته و بیشتر به فکر محرومان و رسیدگی به پدر و مادر باشید؛ با این کار می‌توان به خرد الی‌الله نائل شد که این عالم جلیل‌القدر این ویژگی‌ها را داشتند.

برکتین به پرسش شاگردان از ایشان در رابطه با اینکه چگونه باید ریاضت کشید، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه هر وقت که این سئوال را از ایشان می‌پرسیدند، بیان می‌داشتند که نماز شب را ترک نکنید که این موضوع اهمیت نماز شب را به ما می‌آموزد.

وی افزود: عالمان برجسته ما نیز هیچ‌گاه نماز شب را ترک نمی‌کردند و به مردم نیز توصیه می‌کنند که این نماز با اهمیت و با فضیلت را ترک نکنید.

شاگرد آیت‌‌الله خوشوقت عنوان کرد: حضرت آیت‌الله خوشوقت همواره در توصیه به شاگردان و مردم داشتن تقوا، ترک گناه و اطاعت از خداوند را راه سعادت و به کمال رسیدن یک انسان می‌دانستند، بنابراین ما انسان‌ها باید نکات ارزشمند علمای بزرگوار و مراجع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی یادآور شد: از ابعاد بارز شخصیتی این عالم فرزانه این بود که در تبعیت‌پذیری از ولایت تأکید زیادی می‌کردند و همیشه اذعان می‌داشتند که باید در همه حال مطیع ولایت بوده و نباید هیچ‌گاه رهبر معظم انقلاب را تنها بگذاریم.

برکتین متذکر شد: تبعیت از ولایت راستین انسان را به مقام ولایت الهی می‌رساند.

شاگرد آیت‌‌الله خوشوقت به وجود ارزشمند علمای برجسته و مراجع معظم تقلید اشاره کرد و بیان داشت: در کشور ما علمای بزرگی چون آیت‌الله بهجت و آیت‌الله گلپایگانی بودند که الان در بین ما نیستند، این مراجع بزرگوار تمام اعمال را فراگرفته و به آن‌ها عمل کردند و به مردم ابلاغ کرده و در جامعه اسلامی ترویج کردند.

وی در پایان اذعان داشت: ما نیز باید با بهره‌گیری از اعمال صالح و مطیع بودن در برابر خداوند متعال، اعمال و دستورات خداوند را فراگرفته و به آن‌ها عمل کنیم.

انتهای پیام/77001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول