اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

3 پروژه‌ شاخص در حوزه آب استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افتتاح سه پروژه‌ شاخص در حوزه آب این استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

3 پروژه‌ شاخص در حوزه آب استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی طرفه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های آماده افتتاح و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در دهه مبارک فجر سال جاری اظهار کرد: مجموعه طرح‌های منابع پیلاف، خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان و منبع 70 هزار مترمکعبی بتنی گورت از جمله طرح‌های قابل افتتاح آب منطقه‌ای اصفهان در دهه فجر به شمار می‌روند.

وی با اشاره به ساخت منابع پیلاف گفت: سومین منبع 70 هزار مترمکعبی بتنی مجموعه مخازن پیلاف و دو واحد منبع 20 هزار مترمکعبی بتنی این مجموعه به منظور ذخیره آب شرب و متعادل‌سازی در توزیع و انتقال آب به مناطق تحت پوشش طرح آب‌رسانی به اصفهان بزرگ در شمال و شرق اصفهان و همچنین شاهین‌شهر و مناطق مرتفع خمینی‌شهر آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ساخت این منابع در شرایط بسیار دشواری انجام شده است، افزود: این منابع که از لحاظ اجرایی از صعوبت و ظرافت خاصی برخوردار بودند، در محوطه 40 هکتاری اراضی دامنه کوه سید محمد در شمال غرب اصفهان ساخته شده‌اند.

وی به اعتبارات هزینه‌ شده برای اجرای این منابع اشاره کرد و بیان کرد: مجموعه مخازن پیلاف و دو واحد منبع 20 هزار مترمکعبی بتنی این مجموعه، با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد ریال به اجرا در آمده است.

* ساخت خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان

طرفه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آماده‌سازی خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان به منظور بهره‌برداری در دهه فجر اشاره کرد و گفت: خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان به طول 17 کیلومتر با لوله‌های فولادی و بتنی و به قطرهای 1200 تا 1400 میلیمتری اجرا شده که ظرفیت انتقال آب حدود 2.5 مترمکعب در ثانیه را نیز دارد.

وی به هزینه اجرای این طرح عمرانی در حوزه آب اشاره کرد و افزود: این خط با هزینه بالغ بر 250 میلیارد ریال به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به ویژگی‌های اجرای خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این خط ضمن رفع کمبود آب در مناطق شمال و شرق اصفهان با ادامه عملیات لوله‌گذاری آن تا منبع گورت، امکان آب‌رسانی بیشتر به منابع گورت و در نتیجه آبرسانی به محور کوهپایه، ورزنه و نائین را فراهم می‌آورد.

* ساخت منبع 70 هزار مترمکعبی بتنی گورت

وی همچنین منبع 70 هزار متر مکعبی بتنی گورت را نیز دیگر پروژه شاخص حوزه آب منطقه‌ای استان اصفهان دانست و افزود: عملیات اجرایی این منبع در اواخر سال 88 و در شرایط بسیار دشوار دامنه کوه گورت آغاز شد.

طرفه از اهداف اجرای طرح سخن به میان آورد و بیان کرد: این منبع که به منظور ذخیره آب شرب و متعادل‌سازی در توزیع و انتقال آب به مناطق تحت پوشش و به ویژه شرق اصفهان و محور کوهپایه، ورزنه و نایین آب اندازی شده، برای دهه فجر سال جاری آماده بهره برداری و افتتاح شده است.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی این منبع 70 هزار مترمکعبی که به لحاظ اجرایی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/63001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول