اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بیشترین اشتغال‌زایی در محروم‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توجه به اشتغال مناطق روستایی در این استان خود را نشان داده است، گفت: در محروم‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین اشتغال ایجاد شده است.

بیشترین اشتغال‌زایی در محروم‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز نشست شورای اشتغال و توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را با تقدیر از اداره‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی و انتقاد شدید از صندوق مهر امام رضا (ع) آغاز کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با انتقاد شدید از نامه صندوق مهر امام رضا (ع) که در آن درج شده است این صندوق نه پولی دارد و نه می‌تواند بر طرح‌های اشتغال‌زا نظارتی کند، اظهار داشت: تا اطلاع بعدی هیچ مبادله اداری تجاری و تسهیلاتی با این صندوق صورت نخواهد گرفت.

وی همچنین از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای افزودن ضریب اطمینان به روند پرداخت‌ها و تسهیلات اشتغال‌زایی تقدیر کرد.

صابری با اعلام برخی آمار اشتغال‌های تحقق‌یافته در ادارات، کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌را رتبه نخست در این زمینه دانست و گفت: سازمان‌های بهزیستی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، فنی حرفه‌ای، بنیاد شهید در رتبه‌های بعدی و در ردیف آخر نیز سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد. 

بهترین عملکرد اشتغال‌زایی در محروم‌ترین شهرستان استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به مناطق روستایی و تأکیدات در این زمینه را نتیجه‌بخش دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهد که توجه به روستاها در زمینه ایجاد اشتغال خود را نشان داده است. 

وی ادامه داد: در موضوع اشتغال‌زایی روستاها و مناطق محوم بسیار بهتر کار کردند که این موضوع نشان می‌دهد هر جا که نیاز واقعی به اشتغال وجود داشته باشد، عملکرد در این حوزه درخشان‌تر و آثار و برکات کار ملموس‌تر خواهد بود.

صابری با اعلام برخی آمار در مورد اشتغال تحقق‌یافته، تصریح کرد: شهرستان بهمئی با 15 درصد کمترین انحراف از تسهیلات اشتغال‌زایی را داشته است.

وی رتبه‌های بعدی شهرستان‌هایی که کمترین انحراف از تسهیلات و طرح‌های غیرفعال را دارند، شهرستان چرام با 16.9 درصد و بعد از آن نیز کهگیلویه، دنا، بویراحمد قرار دارند و شهرستان گچساران نی در رتبه آخر یعنی بیشترین انحراف را داشته است.

انتهای پیام/82005/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول