اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فروردین ماه 92 صورت می‌گیرد

برگزاری جشن خودکفایی 5 هزار مددجو در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن خودکفایی 5 هزار مددجوی این نهاد در فروردین ماه سال 92 خبر داد.

برگزاری جشن خودکفایی 5 هزار مددجو در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه چهارم انقلاب دهه توانمندسازی و عزت‌مندی مددجویان است، برهمین اساس توانمندی مددجویان در رأس برنامه‌های این نهاد قرار گرفته است.

وی از صرف 79 میلیارد و 308 میلیون ریال در راستای اجرای طرح‌های اشتغالزایی ویژه مددجویان خبر داد و افزود: تاکنون افزون بر 4 هزار و 300 فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

رستگار پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای توانمندی مددجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در سال جاری با صرف 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار افزون بر 952 فقره تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار مددجویان این استان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی برای مددجویان را رویکرد اصلی کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های اشتغال و نهادینه سازی فرهنگ کار و تلاش در بین جامعه مددجویان و در نهایت توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد است.

وی بر ضرورت خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد تأکید و اظهار داشت: بر اساس این رویکرد ارائه حمایت‌های دائمی به مددجویان کاملا از دستور خارج شده است، برهمین اساس با انجام برنامه‌ریزی اصولی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طی سال‌های اخیر مددجویان از فقر مطلق فاصله گرفته و به مرور از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

رستگار از صرف 4 میلیارد و 125 میلیون ریال اعتبار به‌منظور کارانگیزی برای مددجویان خبر داد و گفت: با اختصاص این میزان اعتبار 4 هزار و 251 مورد آموزش‎های فنی و حرفه‌ای به مددجویان این نهاد ارائه شده است.

وی برگزاری جشن خودکفایی برای 5 هزار مددجوی این نهاد را از عمده برنامه‌های کمیته امداد برای سال 92 برشمرد و افزود: با ارائه برنامه‌های آموزشی و مهارتی متناسب با نیاز بازار روز به جامعه هدف این نهاد، مددجویان نه تنها دیگر مصرف کننده صرف نیستند بلکه نقش موثری در تولید و توسعه استان برعهده دارند.

انتهای پیام/68006/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول