اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان خبر داد

حضور 50 هزار دانش‌آموز در جشنواره جابر بن حیان همدان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: 50 هزار دانش‌آموز در جشنواره جابر بن حیان استان همدان شرکت کردند.

حضور 50 هزار دانش‌آموز در جشنواره جابر بن حیان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه معصومیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقه پرواز موشک‌ها در این جشنواره اجرا خواهد شد که دانش‌آموزان ابتدایی با استفاده از ابتکار خود 40 موشک برای شرکت در این جشنواره ساخته‌اند.

وی گفت: دانش‌آموزان همدان با 340 طرح در جشنواره جابر بن حیان با موضوعات مختلف آزمایش، طراحی ساخت، گردآوری نمونه‌های مختلف شرکت کرده‌اند که به تفکیک دوره‌های تحصیلی مشخص شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان به موضوعات آثار جشنواره اشاره و تصریح کرد: ما موضوع خاصی را ارائه نمی‌دهیم، هر دانش‌آموزی در حد توانش کاری را به این جشنواره ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دو گروه طراحی ساخت و آزمایش در این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند و بیشترین اثری که در این جشنواره به چشم می‌خورد، طرح‌های طراحی ساخت و آزمایش بود.

وی به تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره اشاره و تأکید کرد: در این جشنواره 50 هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: برای شرکت دانش‌آموزان در جشنواره جابر بن حیان از ابتدای مهر ماه در مدارس ما کارمان را شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: این جشنواره در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی و استانی و نهایتا کشوری برگزار می‌شود.

معصومیان در پایان سخنانش به هدف از برگزاری جشنواره جابر بن حیان اشاره و گفت: رویکرد جدید آموزش و پرورش تعمیق تفکر و بحث پژوهش در آموزش و پرورش است و ما می‌خواهیم از کلاس اول ابتدایی بچه‌ها با این رویکرد رشد و بالنده شوند.

انتهای پیام/89007/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول