اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تویسرکان صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه سومین جشنواره جابر ابن‌ حیان

خبرگزاری فارس: نمایشگاه پژوهش‌های علمی سومین جشنواره جابر ابن‌ حیان در پژوهش‌سرای «رضی» تویسرکان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه سومین جشنواره جابر ابن‌ حیان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، با حضور خانواده‌های دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و جمعی از مسئولان نمایشگاه پژوهش‌های علمی برگزیده سومین جشنواره جابر ابن ‌حیان در محل پژوهش سرای «رضی» افتتاح شد.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان با اشاره به رشد و پیشرفت علمی کشور ایران در منطقه و جهان، اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در سنین پایه در عرصه دانش‌پژویی و پژوهش در حوزه‌های مختلف اساس رشد و ارتقا تفکر و بروز خلاقیت آن‌ها می‌شود.

علی بیات جشنواره جابربن حیان را بهترین بستر برای تربیت و هدایت خلاقیت نسل کودک و نوجوان دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش و همت همه فعالان این عرصه دانش‌آموزان تویسرکان به ویژه در جشنواره جابر بن‌حیان خوش درخشیدند.

وی با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری پژوهش‌سرای «رضی» تویسرکان در سال‌جاری، گفت: شهرستان تویسرکان در بخش پژوهش دانش‌آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی در استان از جایگاه ارزشی و خوبی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان تویسرکانی در مقاطع مختلف تحصیلی و پژوهش‌ در عرصه‌های نظیر نانو تکنولوژی در المپیادها، جشنواره خوارزمی و... در کشور صدرنشین هستند، افزود: احراز رتبه‌های برتر کشور در المپیاد نانو و  جشنواره خوارزمی دانش‌آموزان پسر و دختر تویسرکان در دو سال اخیر نمونه بارز این امر است.

وی آثار ارائه شده در این نمایشگاه را حاصل زحمات و تلاش بی‌ وقفه دانش‌آموزان مربیان و استادان فعال پژوهش سرا «رضی» با تعامل و همکاری خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: براساس آیات و روایات وارده در دین مبین اسلام انسان باید برای کسب علم و دانش‌پژویی حتی در دورترین نقطه حرکت مستمر داشته باشد و تلاش را سر فصل کار خود قرار دهد.

در بازدید مدیر آموزش و پرورش از این نمایشگاه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تویسرکان در جمعی پر از شور و هیجان طرح‌های خود را در بخش‌های متفاوت تحقیق و پژوهش برای مسئولان تشریح کردند.

این نمایشگاه نتیجه تحقیق دانش‌آموزان در رده‌های سنی مختلف مقطع ابتدایی در آیتم‌های جمع‌آوری، نمایش، آزمایش و ساخت است که در معرض دید همه میهمانان با حضور استادان راهنما قرار گرفت.

نمایشگاه سومین جشنواره جابر ابن ‌حیان (پروژه‌های علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی) تا شش اسفند سال‌جاری برپاست و پس از داوری برترین‌ها به مرحله استانی راه می‌یابند.

در این مرحله شهرستانی جشنواره جابر بن‌حیان 94 طرح برگزیده که در بخش‌های جمع‌آوری 19 طرح، تحقیق 35 طرح، نمایش 19 طرح، آزمایش 20 طرح و طراحی و ساخت شش طرح در سالن پژوهش سرای رضی شهرستان تویسرکان به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول