اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

حجاب مهم‌ترین دستاورد بلوغ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت لنده با اشاره به دستاوردهای بلوغ روحی و جسمی انسان‌ها گفت: مهم‌ترین دستاورد بلوغ و برگزاری جشن تکلیف، حفظ و رعایت حجاب است و این آغاز عبودیت و بندگی است.

حجاب مهم‌ترین دستاورد بلوغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا عصر امروز در جشن تکلیف دختران سوم ابتدایی شهر لنده اظهار داشت: جشن تکلیف نقطه عطف زندگی انسان‌هاست.

وی ادامه داد: امروز همه دختران حاضر در این مراسم معنوی با هم هم‌پیمان و هم‌قسم شدند تا در راه بندگی و طاعت خداوند متعال و در راه عبادت کوتاهی نکنند.

امام جمعه موقت لنده خاطرنشان کرد: جشن تکلیف سرآغاز پرونده اعمال انسان خاکی بوده که با آن اعلام آمادگی خود را برای فرمانبری معبود خود ابراز می‌داریم و سر تعظیم بر آستانش می‌ساییم.

وی با اشاره به شرایط تکلیف در زندگی انسان تصریح کرد: انسان کامل زمانی که بلوغ فکری، علمی و جسمی خود را به دست آورد باید با خضوع و خشوع کامل، اعمال بندگی و طاعت را به جا آورده و از گناه و معصیت پرهیز کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده با بیان اینکه اگر دستورات اسلام و قرآن در جامعه پیاده شود، شاهد جامعه‌ای سالم و پاک خواهیم بود، عنوان کرد: انجام واجبات و دوری از گناه و ناپاکی، موجبات سعادت دنیوی و اخروی را فراهم خواهد ساخت. 

الهی‌نیا، تقوا و پرهیزگاری را رمز موفقیت انسان‌ها دانست و اذعان داشت: خداوند برای انسان‌ها در سن خاصی بعضی مسائل را واجب کرده است تا به واسطه آنها راه سعادت و خوشبختی را پیدا و از اشتباه و گناه دوری کنند.

وی عنوان کرد: آموزش مسایل اعتقادی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف، ضرورت تقلید، رعایت حجاب، آموزش روابط محرم و نامحرم، آموزش قرآن، احترام به پدر و مادر و آموزش امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ضرورت‌های یادگیری دختران و پسرانی است که به سن تکلیف رسیده‌اند. 

الهی‌نیا ابراز داشت: دانش‌آموزان باید با فراگیری واجبات دین و دیگر فرایض الهی، در راه جلب رضایت خداوند قدم بردارند و دختر مسلمانی که به سن تکلیف رسیده، باید همواره در پناه حجاب، عفت خود را نیز حفظ کند.

وی، گسترش معنویت و برپایی فرائض دینی در جامعه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: برگزاری مراسم سنت حسنه جشن تکلیف دختران از نظر ترویج سنت‌های اسلامی و معنوی در جامعه امروز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول