اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته ملی سلامت مردان

همایش دوچرخه‎سواری دانش‌آموزی برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی همایش دوچرخه‎سواری امروز با حضور گسترده دانش‏آموزان در دیلم برگزار شد.

همایش دوچرخه‎سواری دانش‌آموزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان دیلم در حاشیه این همایش گفت: شعار امسال هفته سلامت مردان "با خود مراقبتی یک برنده باشید" است یعنی اینکه خودتان مراقب سلامتی خودتان باشید.

انتقام عزیززاده افزود: مردان به علت خصوصیات جنسیتی، رفتاری و شغلی و توجه کمتر به سلامتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های واگیر و غیرواگیر هستند.

وی بیان کرد: طول عمر زنان 3 تا 4 سال بیشتر از مردان است و متوسط عمر در مردان به 70 و در زنان به 73 سال رسیده است.

عزیززاده اضافه کرد: عوامل شغلی و محیطی مانند مصرف دخانیات، اعتیاد، چاقی، بی‌تحرکی، استرس شغلی، رفتارهای پرخطر، سوانح و حوادث، بیماری‎های قلب، عروق و فشار خون بالا در این امر تاثیر بسزایی دارد.

کارشناس پیشگیری شبکه بهداشت دیلم تصریح کرد: منظور از داشتن تحرک بدنی یعنی فعالیت بدنی منظم به صورت 3 روز در هفته و هر روز به مدت 30 تا 45 دقیقه است.

وی تغذیه مناسب مثل استفاده از میوه‌جات و سبزیجات تازه، استفاده از چهار گروه اصلی غذایی در برنامه غذایی و عدم پرخوری را از عوامل پیشگیری از بروز چاقی دانست.

عزیززاده عدم استعمال دخانیات، دوری از استرس، فعالیت اجتماعی و چکاب‎های منظم را از دیگر عوامل پیشگیری از بروز بیماری‎های پرخطر مثل سرطان‎های پروستات و مثانه و بیمارهای قلبی عروقی در مردان دانست.

دانش‌آموزان دیلمی با نصب تراکت‎ها و نوشته‎هایی هفته ملی سلامت مردان ایرانی را گرامی داشتند.

در پایان با حضور مدیر آموزش و پرورش و رئیس اداره ورزش و جوانان در مصلای نماز جمعه به قید قرعه به 10 نفر از شرکت کنندگان جوایزی از سوی شبکه بهداشت اهدا شد.

این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و اورژانس 115 دیلم برگزار شد.

انتهای پیام/66007/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول