اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بردخون:

رسالت اولیا و مربیان در آماده‎سازی شرعی دانش‎آموزان سنگین است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: اولیا و مربیان در آماده‎سازی دانش‎آموزان در زمینه مسائل شرعی رسالت سنگینی بر عهده دارند.

رسالت اولیا و مربیان در آماده‎سازی شرعی دانش‎آموزان سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسین مصلحی‌پور ظهر امروز در جشن تکلیف دختران دانش‌آموز منطقه بردخون اظهار داشت: پدران و مادران و اولیا و مربیان وظیفه دارند تا این خاطره تربیتی و دینی را هرچه باشکوه‎تر و به یاد ماندنی‎تر کنند.

وی تصریح کرد: همچنین باید آنان را برای انجام تکالیف خود آماده کنند تا نسبت به امور دینی و شرعی پایبند باشند.

رئیس آموزش و پرورش بردخون ادامه داد: سن تکلیف، آغاز فرصت ارزشمند بندگی انسان است.

مصلحی‌پور بیان کرد: خداوند متعال انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خلق کرد و تاج بندگی بر سرش نهاد تا از این راه بتواند مقرب درگاه پروردگار شود و آداب عبادت و بندگی و پرستش حضرت حق را به جای آورد.

وی افزود: ما برای هر عید یا هر مناسبت خوب و نیکو که از طرف پروردگار متعال، نعمتی به ما رسیده باشد جشن می‎گیریم تا سپاسگزاری و شکر و شادمانی خود را نشان دهیم.

مصلحی‌پور خاطرنشان کرد: به تکلیف رسیدن یک عید بزرگ است چون از نظر عقلی و جسمی به حدی رسیده‎ایم که خداوند به ما دستور می‎دهد و ما خوشحالیم که دستورات و خواسته‎های او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به حساب بیاییم و این افتخاری ارزشمند است.

یک روحانی نیز در این جشن با توصیه به مکلفین و والدین گفت: این دوره را قدر بدانید زیرا خداوند ارزش و جایگاهی به انسان داده که بتواند او را عبادت کند و جانشین انسان در زمین باشد پس این نعمت را سپاس بگوییم و بکوشیم بنده‎ای خالص و پاک برای او باشیم.

حجت‌الاسلام مختار اسماعیلی افزود: از این سن خود را مقید کنید در اجرای احکام و مبانی دینی و حرکت در مسیر معنویت و اخلاق گام بردارید و با پرهیز از گناه و اشتباه، نسبت به دیگران با رأفت و مهربانی برخورد کنید و برای آبادانی خانه آخرت تلاش کنید.

در ادامه میثاق نامه توسط دانش‌آموزان مکلف قرائت شد و برنامه‎های متنوعی نظیر سرود و شعر و دکلمه اجرا گردید و کیک جشن تکلیف بین حاضران توزیع شد.

این مراسم با حضور و مشارکت اولیاء دانش‌آموزان و مربیان مدرسه اجرا شد و در پایان هدایایی به دانش‌آموزان مکلف اهدا شد.

انتهای پیام/66003/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول