اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز مطرح کرد

کمبود بودجه دلیل جلوگیری از انجام پروژه‌های صنعتی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز کمبود بدجه تحقیقاتی را عامل مهم عدم انجام پروژه‌های صنعتی برشمرد.

کمبود بودجه دلیل جلوگیری از انجام پروژه‌های صنعتی

ابراهیم فرجاه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: استادان و متخصصان ما ناچار به اجرای پروژه‌هایی هستند که از حمایت مالی برخوردار باشند در غیر این صورت مجبور به ترک فضای تحقیقاتی و ناتمام گذاشتن طرح‌های مهم هستند.

استاد رشته برق و قدرت دانشگاه شیراز ادامه داد: دانشکده برق و کامپیوتر این دانشگاه در پروژه‌هایی مانند بهینه‌سازی انرژی، ایجاد شبکه‌های برق جدید، تولید انرژی پاک و ارزان و کاهش مصرف انرژی، توانایی خوبی دارد که در بسیاری موارد با کمبود بودجه و اعتبارات مواجه می‌شود و  فعالیت خود را متوقف می‌کند.

وی در برشمردن فعالیت‌های دانشگاه شیراز بیان داشت: این دانشگاه در پروژه‌هایی مانند قطار شهری کلان‌شهر شیراز، شرکت پتروشیمی شیراز، اداره‌های برق و وزارت نیرو در زمینه‌های بهینه‌سازی انرژی و همچنین توسعه نیروگاه‌های خورشیدی فوتودلتائیک در دانشکده مهندسی این دانشگاه اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

معاون پژوهشی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز با اشاره به روز مهندس تصریح کرد: در این روز باید به نزدیکی هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت توجه شود و در این راستا استادان این دانشگاه در پروژه‌های گوناگون همکاری بسیاری دارند و برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی تلاش می‌کنند.

فرجاه با برشمردن دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر کشور بیان داشت: این دانشگاه در تمام رشته‌ها فعال بوده و می‌توان گفت که متولی دانشگاه‌های منطقه جنوب ایران است و نقش مستقیم در تاسیس دانشگاه‌هایی مانند خلیج فارس بوشهر، هرمزگان، جهرم، فسا، یاسوج و صنعتی شیراز دارد.

استاد رشته برق و قدرت دانشگاه شیراز در پایان در اشاره به تقدیر از وی به عنوان استاد برتر در همایش روز مهندسی این دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از استادان در سال‌های متمادی تلاش‌های بسیاری برای ارتقای سطح علمی کشور انجام می‌دهند و این مراسم برای تجلیل از این چهره‌ها است.

به گزارش فارس، در همایش «روز مهندسی و تقدیر از استادان و مهندسان برتر دانشگاه شیراز» از شاپور گل‌بهار‌ حقیقی، ابراهیم فرجاه، محمدحسین رنجبران، سیمین مهدی‌زاده، رضا اسلاملوئیان، داریوش مولا، مینو نعمت‌اللهی، احمد انوار و محمد جاویدی به عنوان استادان برجسته و پیش‌کسوت دانشکده‌های مهندسی دانشگاه شیراز تقدیر شد.

در این همایش، جمعی از دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های شیراز، مهندسان، اعضای هیئت مدیره انجمن مهندسین استان فارس، مدیریت و نمایندگی بیمه‌های سامان و سینا حضور داشتند.

این برنامه با تلاش انجمن مهندسان مشاور استان فارس در دانشکده مهندسی شماره یک دانشگاه شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ 2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول