اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه انجام شد

برگزاری مراسم تجلیل از شاعران معاصر سعدآباد

خبرگزاری فارس: همایش تجلیل از شاعران معاصر سعدآباد با حضور فرهنگ دوستان، مردم و مسئولان سعدآباد برگزار شد.

برگزاری مراسم تجلیل از شاعران معاصر سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از شاعران معاصر سعدآباد اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های مهم و تأثیرگذار در عرصه علم و ادب و هنر است و شعرا و ادبای زیادی در این شهرستان به آسمان علم و ادب ایران‌زمین معرفی شده‌اند.

کرم باقری ادامه داد: هنرمندان، نویسندگان و شعرا نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی دارند و با قلم و هنر خود در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی خاطر نشان کرد: سعدآباد دارای قدمتی طولانی است و شعرا و نویسندگان این منطقه در سطح کشور مشهور هستند و معرفی این عزیزان امری لازم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان تصریح کرد: منطقه سعدآباد منطقه‌ای تاریخی با قدمتی بسیار زیاد است و اساس و بنای این منطقه همراه با فرهنگ و ادب بوده است و وجود شاعران بزرگ و صاحب ذوق در این منطقه خود گواه این مطلب است.

امام جمعه سعدآباد نیز در این همایش با اشاره به تاریخچه منطقه سعدآباد عنوان کرد: توأم بودن شوکت، حکمت و صلابت روحانیت و همراهی مردم با روحانیت در پیشرفت دینی و فرهنگی منطقه سعدآباد نقش و تأثیر زیادی داشته است.

حجت‌الاسلام علیرضا کشاورزبارگاهی افزود: هنرمندان و شعرا باید در مسیر گسترش ارزش‌ها و معنویات گام بردارند و در این مسیر باید دقت زیادی داشته باشند.

نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد نیز اظهار داشت: هنرمندان نقش مهمی در توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی دارند.

حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی ضمن تجلیل از مقام شاعران معاصر سعدآباد گفت: شعر هنر بسیار زیبایی است که در همه قوم‌ها و ملت‌ها وجود دارد و خدای متعال از آغاز خلقت انسان غریزه و طبع شعری را در وجود او نهفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد بیان داشت: شعر در دین مقدس اسلام بسیار مورد توجه بوده، چرا که یکی از ابزار تبلیغ به شمار می‌رفته و شاعران نقش بزرگی در اشاعه فرهنگ اسلام داشته‌اند.

وی اذعان داشت: تلاش شاعران دینی ارزش بالایی دارد و آنها باید اشعار خود را به سمت و سوی انقلاب و ارزش‌های اسلامی بکشانند تا مبلغان شعری دین باشند.

در ادامه این همایش سیدجعفر حمیدی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز در ارتباط با زندگانی شاعران معاصر سعدآباد مطالبی را بیان کرد.

در ادامه این مراسم که در کانون فجر سعدآباد برگزار شد، شاعران بومی این منطقه شعرهای خود را قرائت کردند و در پایان نیز ضمن قرائت اشعاری توسط تعدادی از شاعران جوان از خانواده‌های شاعران کفایی، مهدوی، انصاری، قاید و شیدا تجلیل و تقدیر صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت شاعران معاصر شهر سعدآباد سیدمهدی مهدی، میرزا محمدحسن انصاری، ملا کاووس کفایی، قاید مراد کفایی و فتح‌الله سعدآبادی با حضور شعرا، ادبا و فرهنگ دوستان سعدآباد در کانون فجر سعدآباد برگزار شد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول