اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

یادواره شهدای فرهنگی برازجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، یادواره شهدای فرهنگی برازجان برگزار شد.

یادواره شهدای فرهنگی برازجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، استاد حوزه و دانشگاه در آیین برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در برازجان اظهار داشت: شهید و شهادت واژه‌های مقدسی هستند و ترویج فرهنگ شهادت امری لازم است.

حجت‌الاسلام سعید غلامی ادامه داد: مهم‌ترین عامل آسمانی شدن شهدا در خودسازی معنوی آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط دائم و مستمر، کنترل هوای نفس و ولایت‌مداری از مهم‌ترین عواملی بود که در خودسازی شهدا نقش اساسی داشت.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کسانی که در راه خدا و دین خدا استقامت ورزیده‌اند، آنها را بشارت می‌دهند به سعادت دنیا و آخرت که این ارزش بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تثبیت شده است، این انقلاب محروم نشده، بلکه به کوری چشم دشمن در حال صادر شدن است، عنوان کرد: بیداری اسلامی در دنیا از دستاوردهای ملت با بصیرت ما است و نه تنها در مسیر حاکمیت خدا بر جهان هستیم، بلکه افتخار می‌کنیم که هزینه‌هایی که برای انقلاب کردیم، هدر نرفته است.

غلامی با تأکید بر اینکه گرسنگی می‌کشیم، شهادت را می‌خریم، اما تن به ذلت نمی‌دهیم، یادآور شد: خانواده شهدا تربیت‌یافتگان مکتب حسینی هستند؛ چرا که آنها جوان‌هایشان را با دست خودشان روانه میدان کردند و حاضر نشدند، کوچک‌ترین نقطه ضعفی از خود نشان دهند.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان نیز اظهار داشت: امروز به عنوان میراث‌داران شهدا رسالت مهمی را در قبال خون شهدا داریم و باید مبانی اعتقادی و ارزشی را که شهدا برای ما به جا گذاشته‌اند را با حجاب خود حفظ و در تمام صحنه‌ها به درستی ایفای نقش کنیم.

عباسعلی اسدی با بیان اینکه رسالت دختران ما یک رسالت زینبی است ، تصریح کرد: امنیت و آسایش که امروز ما داریم به راحتی به دست ما نرسیده، بلکه این آسایش و امنیت به برکت خون شهدا و جانبازی رزمندگان حاصل شده است و باید همیشه و در همه حال قدردان خون شهدا باشیم.

وی یادآور شد: با حضور در محافل مذهبی و حضور در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، خواندن درس و فراگیری علم و ارج نهادن به مقام معلمان خود نشان می‌دهید که رهرو شهدا هستید و اگر در زمان جنگ نیز حضور می‌داشتید، میادین مبارزه و سنگرها را پر می‌کردید.

اسدی با اشاره به نقش شهدا در موفقیت‌های کشور افزود: امروز ما هر چه داریم از برکت شهدا و ایثار و فداکاری شهدا است و به برکت آنان این مملکت روزبه‌روز قله صعود را طی کرده و تحریم‌ها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کند.

در پایان نیز از تعدادی خانواده‌های شهید فرهنگی و دانش‌آموز تجلیل به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول