اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رائفی‌پور مطرح کرد

احتمال سوءاستفاده از نام امام زمان (عج) در انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: یک محقق و پژوهشگر از احتمال سوءاستفاده‌ از نام امام زمان (عج)، امر ظهور و استفاده پوپولیستی از یارانه پرداختی دولت در انتخابات پیش رو خبر داد.

احتمال سوءاستفاده از نام امام زمان (عج) در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر رائفی‌پور در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به نژادپرستی یهود و صهیونسیت اظهار داشت: صهیونیست دارای پنج دستگاه قوی اطلاعاتی است که مهم‌ترین و قوی‌ترین آن، آمان است در حالی که ما فقط موساد را به عنوان دستگاه اطلاعاتی اسرائیل می‌شناسیم.

این پژوهشگر و محقق کشوری عنوان کرد: آمان مصوبه‌ای به وزارت آموزش صهیونیست داده مبنی بر این‌که در تمام مقاطع تحصیلی باید زبان فارسی نیز آموزش داده شود و در حال حاضر نیز 120 تا 170 هزار یهودی فارسی زبان در سرزمین‌های اشغالی داریم و این آموزش‌ها هدفمند است.

وی با بیان این‌که زمانی اسرائیل سرباز غرب بود اما اکنون سربار غرب است، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 100 طرح به نفع صهیونیسم در کنگره آمریکا رقم می‌خورد و این کنگره بیش از 60 هزار نفر عضو تأثیرگذار دارد.

وی با بیان این‌که قریب به 75 تشکل سازماندهی شده زیرمجموعه آی‌پک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) هستند، از محدودیت‌های اعضای آی‌پک سخن گفت و ادامه داد: در صورتی که این اعضا از موازین تخطی کنند مشکلات خانوادگی و اجتماعی بسیاری برای آن‌ها رقم خواهد خورد.

رشد ایران‌هراسی در رسانه‌های مغرض

عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات ایران و آمریکا با اشاره به نظرسنجی مردمی سی‌ان‌ان مبنی بر نظر مثبت 71 درصد از مردم آمریکا در زمینه وجود بمب اتم در ایران، این آرای بالا را نتیجه تبلیغات منفی و سوء علیه ایران دانست که در ذهن تک تک مردم آمریکا بدون سند رخنه کرده است.

وی با اشاره به رشد ایران‌هراسی در رسانه‌های مغرض، این فعالیت‌ها را مرهون حمایت هالیوود عنوان کرد و افزود: در مصاحبه با یک فیلمساز هالیوودی وی به من گفت در فیلم‌های شما جز بدبختی و بیچارگی و فقر چیزی ندیده‌ایم.

رائفی‌پور با بیان این‌که مؤسسات تحقیقاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که علیه ایران باید یک جنگ سرد تمام عیار را رقم بزنند، تصریح کرد: این تز باید بدون عنوان جنگ سرد باشد که بحث شوروی به ذهن متبادر می‌شود چون در این صورت قد و قواره ایران را بالا نشان می‌دهد که از نظر آن‌ها درست نیست.

ایران تحریم‌ها و استراتژی‌های علیه خود را تبدیل به سیاست داخلی کرد

رائفی‌پور با بیان این‌که ایران تحریم‌ها و استراتژی‌های علیه خود را تبدیل به سیاست داخلی کرد که این بحث خوشایند دشمن نبود، گفت: زمانی که درصدد تحریم بنزین بودند ایران رو به سهمیه‌بندی آورد و خود به خود این تحریم خنثی شد و زمانی نیز درصدد پایین آوردن ارزش پول ایران در راستای کاهش میل به صادرات و افزایش واردات بودند به همین دلیل با التهاب ارزش دلار افزایش یافت.

وی با استناد به خبر منتشر شده در یکی از جراید خارجی مبنی بر این‌که تحریم‌های جدید آمریکا برای به دام انداختن ایران از بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: تأثیرات این تحریم‌های برنامه‌ریزی شده درست دو سه ماه آینده یعنی هم‌زمان با جو انتخاباتی در کشور رخ‌نمایی خواهد کرد که هدف قرار دادن مباحث اقتصادی اولویت نخست آنان است.

رائفی‌پور از احتمال سوءاستفاده‌هایی از نام امام زمان (عج) و استفاده پوپولیستی از یارانه پرداختی دولت در انتخابات پیش رو گفت و اظهار داشت: در زمان انتخابات شاید این بحث مطرح شود که ظهور حضرت حجت (عج) نیز دو مرحله‌ای بوده و در شرایط مرحله ظهور صغری قرار گرفتیم و عده‌ای خاص در کشور به حضرت متصل هستند که به این بحث نیز باید توجه ویژه‌ای داشت.

وی در پایان با بیان این‌که دو مقوله جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تفکیک‌پذیر هستند، گفت: ممکن است موضوعی برای جمهوری اسلامی مفید باشد اما برای انقلاب اسلامی نه؛ یا بالعکس و شاهد آن نیز هشت سال جنگ تحمیلی است که برای جمهوری اسلامی ضرر محض بود و برای انقلاب اسلامی خوب و مایه اشاعه فرهنگ مقاومت شد.

انتهای پیام/89004/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول