اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه ویژه روحانیت کرمان:

ناظران در انتخابات به قانون توجه داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان گفت: توجه به قانون، تقوا، سعه صدر، آینده‌نگری و قاطعیت از جمله توصیه‌های رهبری است که نسبت به ناظران بر انتخابات دارند.

ناظران در انتخابات به قانون توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام محمد طهماسبی در دومین همایش فصلی ناظران دفتر نظارت و بازرسی انتخابات این شهرستان به فلسفه وجودی شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت بر قانون‌گذاری، پالایش مقررات قبل از انقلاب، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه‌پرسی‌ها از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد: تا مدتی شورای نگهبان احساس نیاز برای حضور در استان‌ها نمی‌کرد، اما پس از چندین دوره انتخابات احساس نیاز شد که دفاتر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی شود تا کار نظارت بر انتخابات و همه‌پرسی‌ها به خوبی اجرا و در واقع وظایف این دفاتر نظارت بر حسن اجرای انتخابات از بدو تا ختم است.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان تأکید کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی این وظیفه سنگین‌تر است، زیرا هم موضوع صلاحیت‌ها و هم موضوع نظارت مد نظر است.

وی تصریح کرد: در سال 92 بحث نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را داریم، لذا دفتر نظارت باید بی‌طرفی خود را در انتخابات مد نظر داشته باشد و اگر کسی بنا دارد به سمت گروه یا کاندیدی تمایل داشته باشد، می‌تواند از بحث نظارت منفک شود.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان بیان داشت: توجه به قانون، تقوا، سعه صدر، آینده‌نگری و قاطعیت از جمله توصیه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است که نسبت به ناظران بر انتخابات داشته‌اند.

وی عنوان کرد: پیشگیری از وقوع تخلفات در این مقطع لازم است که در برخی مواقع ممکن است، ناگوار باشد، پس باید تلاش شود، شاکله به گونه‌ای طراحی شود که در تمام ابعاد نظارت اجرایی و امنیتی بدون کوچکترین مشکلی شاهد بهترین انتخابات باشیم.

طهماسبی به توجه بر سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: تکیه جدی بر این است که اعضای شورای نگهبان در زمانی اینکه بر مواضع حق اصرار دارند، نباید به گونه‌ای رفتار کنند که از محدوده قانونی خود خارج شوند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول