اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌لنکرانی خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی کاهش بار حوادث ترافیکی در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همایش کاهش بار حوادث ترافیکی نهم و دهم اسفند ماه جاری در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی کاهش بار حوادث ترافیکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آثار قانون جدید راهنمایی و رانندگی در این همایش بررسی می‌شود.

وی افزود: در این همایش کارشناسان و محققانی از کشورهای استرالیا، اروپا، آمریکا و مالزی حضور می‌یابند و سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور و جمع دیگری از مسئولان به همراه محققان کشورهای خارجی از میهمانان این همایش هستند.

لنکرانی ادامه داد: کاهش حوادث ترافیکی نیازمند عزم جدی و راهبرد علمی  35 دستگاه مرتبط با ترافیک است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: برای این همایش 200 مقاله ارائه شده بود که با داوری صورت گرفته 68 مقاله به صورت پوستر و 25 مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: سالانه 18 هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم ناشی از تصادفات در جهان است که پنج درصد از سرانه کشورمان را شامل می‌شود.

لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در سال 80 با حدود 6 میلیون وسیله نقلیه مرگ و میر حوادث جاده‌ای 19 هزار و 127 نفر بود و در سال گذشته با 24 میلیون وسیله نقلیه به 27 هزار و 755 نفر رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود در حال حاضر به ازای هر 100 هزار جمعیت تعداد افرادی که در سوانح ترافیکی کشته می‌شوند 26.8 درصد بوده که این نشان‌دهنده بهبود شاخص‌ها نسبت به سال 84 است که 30.2 درصد بود.

لنکرانی بیان داشت: عمده این پیشرفت‌ها به علت نظارت و کنترل دقیق‌تر و حضور بیشتر پلیس، بهبود استاندارد‌سازی جاده‌ها و بهبود خدمات‌رسانی اورژانس رخ داده است.

لنکرانی در ادامه با بیان اینکه مصر در سال 2009 به ازای هر 100 هزار نفر 41.6 درصد نفر کشته در حوادث رانندگی داشته است، افزود: شاخص کشور مصر به ازای هر 100 هزار نفر 41.6 کشته است که این شاخص در امارات 37.1 و در ایران 31.2 است.

انتهای پیام/2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول