اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

طیب و طاهر بودن هنر اسلامی مردمان را جذب می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جامعه به این نتیجه رسیده که اساس و اصل هنر همین هنرهای طیب و اسلامی و پاکیزه است.

طیب و طاهر بودن هنر اسلامی مردمان را جذب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس، آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب در دیدار با اعضای ستادی و اجرایی دومین جشنواره خوشنویسی منطقه‌ای «تمحیص» با اشاره به اینکه در گذشته هنر در ذهن‌ها به همان هنرهای مبتذل محصور می‌شد، اظهار داشت: آن برنامه‌هایی که با نام هنر به انسان‌ها تزریق می‌شد، بسیار با کرامت بشری بیگانه و از ندای فطرت به دور بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اینکه هیچ بشری نمی‌تواند مانند قرآن بیاورد نمایانگر هنر الهی بوده این کتاب است.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی هستند که می‌توانند از این چشمه هنر فیاض و متعالی با ذوق و استعدادی که خداوند به آنها داده است به بهترین وجه استفاده کنند.

دستغیب خاطرنشان کرد: یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی برنامه‌های هنر قرآنی است.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: جشنواره خوشنویسی «تمحیص» با فطرت انسانی همخوانی دارد و شاید این نام که برای جشنواره انتخاب شده از همین نظر با مسمی است که فطرت انسان‌ها بر این قرار دارد که خویشتن را خالص کنند.

وی بیان کرد: حتی آنها که در آلودگی‌ها و انحرافات قرار دارند از وضعیت موجود خود راضی نیستند، یعنی خود را سرگرم می‌کنند اما هر لحظه که به خود بر می‌گردند احساس می‌کنند وضعیت آنها وضعیت انسانی نیست چراکه فطرت انسان خواهان پاکی و خالص بودن است.

دستغیب ابراز داشت: مسئله گرایش به هنر قرآنی خوشنویسی در صورت برنامه‌ریزی مناسب بین اقشار مختلف خواهان بسیاری دارد و به معرفی بیشتر و بهتر از کتاب خدا منجر می‌شود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم این کار ارزشمند و متعهد در عرصه خوشنویسی قرآنی با شرایط بهتر و تکامل بیشتر به نتایج مطلوب‌تر برسد و بتواند جاذبه‌های قرآنی را در معرض دید مردم قرار دهد.

رئیس ستاد دومین جشنواره منطقه‌‌ای تمحیص نیز در این دیدار گفت: جشنواره خوشنویسی تمحیص به صورت استانی از سال قبل شروع به کار کرد.

جلیل موسوی ادامه داد: ادامه موزه قرآنی بسیج از جشنواره تمحیص سال گذشته به عنوان یک کار تاثیر‌گزار در جشنواره منطقه‌ای تمحیص نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در جشنواره استانی تمحیص 25 اثر خریداری و در موزه قرآنی سپاه فجر فارس در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و امسال نیز تعدادی از آثار برگزیده نیز خریداری شده و در این موزه ارائه می‌شود.

شناسایی هنرمندان خوشنویس در استان‌های همجوار و به کارگیری هنرمندان در وادی هنر و کتابت قرآن مجید به گفته وی از اساسی‌ترین اهداف دومین جشنواره خوشنویسی منطقه‌ای تمحیص بود.

دبیر دومین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی «تمحیص» نیز در این نشست بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های نسخ، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق و بخش ویژه نقاشی‌خط برگزار می‌شود.

حجت حسنی اضافه کرد: استان فارس از پتانسیل بسیار خوبی در زمینه خوشنویسی در کشور برخوردار است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: اختتامیه دومین جشنواره خوشنویسی تمحیص در هفته سوم اسفند ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

حسنی در پایان سخنان خود ابراز داشت: جشنواره خوشنویسی تمحیص سال گذشته به صورت استانی و امسال به شکل منطقه‌ای برگزار شد، از این رو امیدواریم در سال آینده شاهد برگزاری این جشنواره در ابعاد ملی باشیم.

انتهای پیام/ 2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول