اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

تقویت زیرساخت‌های سینمایی قم نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه برای افزایش زیر ساخت‌های سینمایی استان باید حمایت‌های لازم صورت گیرد، گفت: باید برای بازسازی سالن‌های سینما حمایت ویژه صورت گیرد و تعداد و فضای آن‌ها افزایش یابد.

تقویت زیرساخت‌های سینمایی قم نیازمند حمایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم که با حضور هنرمندان و مسئولان در سینما وتوس برگزار شد، با اشاره به اینکه سال‌ها سینما دوستان و هنرمندان انتظار اکران فیلم‌های جشنواره فجر در قم را داشتند، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که با حمایت‌های استانی و سازمان سینمایی موفق شدیم این گام هنری را در قم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی بتواند ایده و مفهوم زیبایی را در ساختار هنرمندانه ارائه دهد، هنر بزرگی را انجام داده است، تصریح کرد: هنرمند می‌تواند در مدت حدود 100 دقیقه بهترین مفاهیم را با زیباترین ساختار به مخاطب انتقال دهد و سینما رسالت بزرگی دارد به ویژه اگر مفاهیم معنوی و بلند را نیز به مخاطب منتقل کند.

*ایران ظرفیت خوبی در عرصه سینما دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تشریح شرایط تبدیل شدن یک ایده به فیلم توسط هنرمندان اضافه کرد: در ایران این ظرفیت را به خوبی داریم و نسبت به کشورهای اسلامی سینمای ایران جایگاه رفیعی در منطقه دارد.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه در کشور ایده و سوژه‌های نابی داریم که هنرمندان می‌توانند به آن بپردازند، تصریح کرد: قطعا سینمای ایران آینده بهتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: برای اینکه سینما به عنوان رسانه تاثیرگذار و فراگیر در قم ارتقاء یابد مقرر شد تا برای نخستین بار در قم اکران فیلم‌های جشنواره فجر صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: با توجه به پخش فیلم‌ها به صورت دیجیتال سینما وتوس برای اکران انتخاب شد و استقبال گسترده‌ای نیز از اکران فیلم‌ها صورت گرفت.

اسماعیلی‌طبا یکی از مزایای اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان را سهولت تماشای فیلم‌ها از منظر مردم قم و هنرمندان دانست و اضافه کرد: پس از پایان نمایش فیلم‌ها جلسات نقد و بررسی برگزار شد که در این جلسات جوانان و به ویژه طلاب حوزه علمیه شرکت داشتند که این امر نشان داد سطح سواد سینما در قم بسیار بالا است.

*هنرمندان قم فیلم بلند تولید کنند

وی با تاکید بر اینکه ایده و نیروی انسانی مناسب را در قم داریم، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده، هنرمندان قم در تولید فیلم‌ها حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه استعداد و ظرفیت هنری در استان وجود دارد، اضافه کرد: از سازمان سینمایی کشور می‌خواهیم تا نگاه خود را نسبت به قم وسعت دهد.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه هنرمندان قم در زمینه تولید فیلم کوتاه در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته و جوایز ارزنده‌ای به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: باید طرح‌هایی را در تولید فیلم بلند داشته باشیم و سینماگران قم در این زمینه فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

*تقویت زیرساخت‌های سینمایی قم

وی با اشاره به اینکه برای افزایش زیر ساخت‌های سینمایی استان باید حمایت‌های لازم صورت گیرد، اضافه کرد: باید از سالن‌هایی که نیاز به بازسازی دارند حمایت ویژه شود و تعداد و فضای آنها افزایش یابد.

اسماعیلی‌طبا با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هنرمندان با کمک مردم و سازمان سینمایی سینماهای بیشتری باید بسازند، تصریح کرد: هفت سال از تعطیلی سینما استقلال در قم می‌گذرد و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات این سینما فعالیت خود را دوباره آغاز کند.

*اکران 18 فیلم در جشنواره فیلم فجر

وی با تاکید بر اینکه در نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم 18 فیلم اکران شد، اضافه کرد: به دلیل محدودیت سالن و عدم همکاری برخی تهیه کنندگان فیلم‌ها نتوانستیم تمام فیلم‌های جشنواره را اکران کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: همچنین در 24 و 25 بهمن ماه شش فیلم بین‌الملل برای طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه اکران شد.

انتهای پیام/78008/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول