اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سینما وتوس قم صورت گرفت

«زیباتر از زندگی» در بوته نقد

خبرگزاری فارس: جلسه نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فجر در سینما وتوس قم اکران شده و در این جلسه فیلم «زیباتر از زندگی» مورد نقد قرار گرفت.

«زیباتر از زندگی» در بوته نقد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در قم، علی فرحناک کارگردان و منتقد قمی در جلسه نقد و بررسی فیلم زیباتر از زندگی بیان کرد: داستان این فیلم در نامفهومی خاصی به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: در این فیلم معلوم نیست قرار است به چه چیزی پرداخته شود و تا مدت‌ها مخاطب را مانند کلاف سر در گم می‌چرخاند.

مجری برنامه نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم ادامه داد: در این فیلم به خوبی به شخصیت شهید علم‌الهدی پرداخته نشده بلکه فقط بخشی از خاطرات پراکنده‌ای از این شهید بیان شده است.

وی افزود: با وجود اینکه کارگردان فیلم مدعی است که داستان علم‌الهدی را به تصویر کشیده است ولی در حقیقت ما چیز خاصی از وی نمی‌بینیم.

فرحناک با بیان اینکه اطلاعات جامعی راجع به شهید علم‌الهدی در این فیلم وجود ندارد گفت: ما نمی‌دانیم سطح اطلاعاتی که راجع به این شخصیت در فیلم کار شده چه میزان است.

وی افزود: اگر اطلاعات راجع به شخصیت این فرد در همین مقدار است باید در کنار آن داستان به گونه‌ای پرداخته و حواشی در آن شاخ و برگ داده می‌شد که فیلم جالبی از کار در بیاید.

مجری برنامه نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم تصریح کرد: به شخصیت علم‌الهدی به خوبی پرداخته نشده بود و این به کار لطمه می‌زد.

وی بیان کرد: شخصیت علم‌الهدی باید به گونه‌ای نشان داده می‌شد که اقداماتی که او انجام می‌دهد را هر کسی نتواند انجام دهد.

فرحناک اضافه کرد: ما هر لحظه منتظر بودیم علم‌الهدی به جای شعر گفتن به جنگ بپردازد ولی این انتظار سرانجامی نداشت.

وی با بیان اینکه در برخی بخش‌های فیلم ما در دیالوگ این شهید استرس را حس می‌کردیم گفت: در عمل هیچ استرسی از این شخصیت دیده نشد و مردم نیز به راحتی تردد می‌کردند.

فرحناک خاطرنشان کرد: شاید تمام این مشکلات به این مسئله بر گردد که کارگردان و نویسنده آنگونه که باید و شاید جنگ را لمس نکرده است.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول