اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش همدان:

دشمن می‌خواهد سبک زندگی ایرانی را تغییر دهد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان گفت: دشمن درصدد تغییر سبک زندگی مردم و تربیت آنها به شیوه غربی است که مقابله با این امر نیازمند توجه به حوزه تربیتی و تقویت آن در کشور است.

دشمن می‌خواهد سبک زندگی ایرانی را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن مظاهری ظهر امروز در مراسم تقدیر از مربیان پرورشی منطقه جوکار شهرستان ملایر اظهار داشت: از اوایل پیروزی انقلاب تا به امروز توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه دشمن علیه کشورمان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن به صورت آشکارا و پنهان با مبالغ هنگفت درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ غافل از اینکه این انقلاب با پرتو انوار الهی شکل گرفته است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان به ابعاد ظاهری و باطنی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: صورت ظاهری انقلاب شاید مانند انقلاب‌های دیگر دنیا باشد، اما سیرت انقلاب اسلامی چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: هدف انقلاب پیاده کردن ارکان اسلامی در کشور بوده و امروز این انقلاب به سمتی می‌رود تا تمام دنیا را تسخیر ارکان اسلامی خود کند.

مظاهری عنوان کرد: دشمن درصدد تغییر سبک زندگی مردم است و می‌خواهد سبک زندگی ایرانی را به روش خودش تغییر دهد.

وی خطاب به مربیان پرورشی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را به سبک خود تربیت کند، ابراز داشت: ما نباید دچار غفلت شویم که در این میان مربیان پرورشی در شناخت راه و روش دشمن وظیفه‌های مهم و سنگین بر دوش دارند.

معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه اهداف انقلاب اسلامی مشخص شده است، اذعان داشت: ما برای حفظ نظام هزینه‌های سنگین داشته‌ایم و نباید در برابر توطئه‌هایی طراحی شده دشمن، تسلیم شویم.

وی در ادامه به نقش کلیدی مربیان امر تعلیم و تربیت در ارتقای فرهنگی و تربیتی جامعه اشاره کرد و گفت: ریشه تربیت یک دانش‌آموز از مدرسه شروع می‌شود، بنابراین آموزش و پرورش ریشه همه امور و مسئولیت‌های جامعه است.

مظاهری با بیان اینکه امروز دانشمندان ما حاصل پیشرفت خود را در فنون مختلف به دلیل خدامحوری و توجه به تربیت درست اسلامی می‌دانند، اضافه کرد: علم بدون تربیت اسلامی فایده‌ای ندارد و موجب فساد و تباهی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از تربیت به میان می‌آید؛ معنایش این نیست که همه امور تربیتی یک کشور بر عهده آموزش و پرورش و مربیان پرورشی باشد؛ بلکه همه مسئولان و نهادها باید زمینه امور تربیتی و فرهنگ درست تربیت را در جامعه مهیا کنند.

معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش همدان خطاب به مربیان تربیتی افزود: شما معلم نسلی هستید که آتیه این کشور به دست این نسل سپرده می‌شود و اگر در تربیت نسلی که زیردست شما پرورش پیدا می‌کند، کوتاهی شود، آینده کشور در خطر است.

وی، توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر را در بین دانش‌آموزان بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: مربیان تربیتی باید معروف‌ها را در بین دانش‌آموزان نهادینه و با روش‌های درست، دانش‌آموزان را از منکرات دور کنند.

مظاهری بر توجه به امر حجاب و حیا در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: اگر نسبت به منکرات و فتنه‌های دشمن بی‌تفاوت شویم، این فتنه‌ها و منکرات فردا گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص سبک زندگی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم فرهنگی‌های دیگر سبک زندگی ما را به سمت و سوی خود بکشد، بلکه باید سبک زندگی ایرانی را در بین جامعه نهادینه کرده و آن را ترویج دهیم.

در ادامه مدیر اداره آموزش و پرورش جوکار نیز ضمن تقدیر از مربیان امر تعلیم و تربیت گفت: اگر مربیان پرورشی در مدارس نباشند، بسیاری از امور ما در آموزش و پرورش با مشکل مواجه می‌شوند.

محمدرضا سوری برگزاری نماز جماعت در مدارس، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و مشاوره در امور مختلف و... را از مزایای حضور مربیان پرورشی در مدارس برشمرد.

وی بر راه‌اندازی مدارس قرآنی در بخش جوکار تأکید کرد و افزود: تأثیرگذاری این مدارس در ترویج فرهنگ قرآن آموزی بسیار بالا است.

در ادامه مسئول امور تربیتی اداره آموزش و پرورش شهر جوکار نیز مهم‌ترین وظیفه مربیان امور تربیتی را ایجاد بصیرت در بین دانش‌آموزان برشمرد و گفت: اگر بصیرت در بین دانش‌آموزان صورت نگیرد، جنگ نرم دشمن به راحتی بر ما غلبه می‌کند.

عباس شیری با استناد به بیانات رهبری بر امر تعلیم و تربیت اظهار داشت: ما باید خود را در برابر تنش‌های سیاسی و فرهنگی دشمن مسلح کنیم که در این راستا وظیفه مربیان تعلیم و تربیت بصیرت‌افزایی باشد.

در پایان این مراسم نیز از 104 نفر از معاونان، مشاوران و مربیان امر تعلیم و تربیت منطقه جوکار تجلیل شد.

انتهای پیام/89013/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول