اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 2 برابری تولید مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش 2 برابری تولید مواد معدنی در استان خبر داد.

افزایش 2 برابری تولید مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهزاد ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 15 هزار و 170 تن بوکسیت و آرژیلیت از برترین معدن غرب آسیا و خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری استخراج شده است.

وی با بیان اینکه این مواد در صنایع آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده‌ها کاربرد ویژه‌ای دارد، افزود: این مقدار مواد معدنی با عیار 65 تا 75 درصد از ابتدای امسال استحصال شده که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.

ابراهیمی با بیان اینکه منابع معدنی و ذخایر تحت الارضی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پایه‌های اقتصاد هر کشور است، خاطرنشان کرد: اگر کشوری از منابع تحت الارضی مناسب و کافی برخوردار نباشد با قاطعیت می‌توان گفت آن کشور هرگز راه توسعه را نخواهد پیمود، چراکه الفبای اقتصاد را در اختیار ندارد.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نقش معادن و منابع در رشد اقتصادی هر کشوری انکار‌ناپذیر است و بدون تردید بهره‌برداری از معادن کشور عاملی کاملاً مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی درست و منطقی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی معدن‌کاری و اعمال نظارت هماهنگ به جنبه‌های مختلف و اتخاذ قوانین محکم، توسعه اقتصادی و اجتماعی را تقویت کرد.

ابراهیمی تولید کیفی و اشتغال پایدار را یکی از راهکارهای مهم خدمات‌رسانی در جامعه برشمرد و تأکید کرد: همه باید با اقتصاد مقاومتی در راستای خودکفایی آن هم در راستای تصرف بازارهای بین‌المللی تلاش کنیم و با تلاش هوشمندانه نیازهای مردم ایران اسلامی را در بخش‌های مختلف تامین کنیم.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول