اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی گیلان تاکید کرد

ضرورت تجهیز واحدهای صنفی گیلان به صندوق مکانیزه

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: آخرین مهلت واحدهای صنفی برای خرید و راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش تا پایان اسفند ماه جاری است و در غیر این صورت به حذف معافیت مالیاتی جریمه می‌شوند.

ضرورت تجهیز واحدهای صنفی گیلان به صندوق مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید زیرک ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: طبق ماده 71 قانون نظام‌ صنفی مصوب 24 اسفند ماه سال 82، افراد صنفی عرضه کننده کالا و یا ارائه دهنده خدمت مکلف شده بودند حداکثر در مدت سه سال از تصویب این قانون در شهرستان‌ها بیش از 300 هزار نفر جمعیت و به مدت پنج سال در دیگر شهرستان‌ها به تناسب از صندوق مکانیزه فروش و یا دستگاه توزین و یا هر دو برای فروش کالا یا ارائه خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه 26 رسته صنفی به عنوان اولویت نخست برای تجهیز تعیین شد و از این بین سازمان امور مالیاتی نیز 10 رسته را به عنوان اولویت کاری خود انتخاب کرد.

این مسئول افزود: اکنون با توجه به مهلت ارائه شده به واحدهای صنفی مذکور در زمینه تجهیز به صندوق‌های مکانیزه، مدیران واحدها باید تا پایان اسفند ماه جاری نسبت به خرید این صندوق‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های مکانیزه فروش در یکی از واحدهای صنعتی استان (گروه صنعتی تلوان) قابل تولید است، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اتحادیه‌های مربوطه در این راستا اقدام کنند.

زیرک خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه منعقد شده بین معاون برنامه‌ریزی استاندار، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، بانک صادرات گیلان و شرکت تلوان، مقرر شده برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی در این زمینه تسهیلاتی معادل 30 میلیون ریال به واحدهای مذکور برای خرید صندوق‌های مکانیزه با باز پرداخت سه ساله پرداخت شود.

وی افزود: اگر واحدهای اولویت‌دار برای نصب این صندوق‌ها تا پایان اسفند ماه جاری نسبت به تجهیز واحد صنفی خود اقدام نکنند جرایم سنگینی نظیر حذف معافیت مالیاتی و پرداخت 150 هزار تومان جریمه به ازای هر ماه از تاریخ اجرای قانون برای آن ها از طرف دستگاه‌های مربوطه در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/2300/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول