اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کارکنان ادارات کرمانشاه معاینه پزشکی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کرمانشاه، از بررسی کارکنان ادارات استان کرمانشاه از نظر عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر خبر داد و افزود: این اقدام گام مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه است.

کارکنان ادارات کرمانشاه معاینه پزشکی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، چاقی، کم‌تحرکی، پرفشاری خون، مصرف دخانیات و الگوی تغذیه نامناسب در جامعه و بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از این عوامل، دانشگاه علوم پزشکی در یک اقدام گسترده و بی‌نظیر در سطح کشور، عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در کارکنان سازمان‌ها، نهادها و ادارات کل استان کرمانشاه را بررسی می‌نماید.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نیکبخت اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با این اقدام و آموزش مهارت خود‌‌ارزیابی کارکنان و نیز تشخیص زودرس و درمان عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر قصد دارد تا گام مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه به‌خصوص کارکنان ادارات و سازمان‌ها بردارد.

وی افزود: در طول اجرای این طرح، کارکنان بعد از پرسشگری بررسی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، الگوی تغذیه، مصرف دخانیات و سایر عوامل و نیز اندازه‌گیری فشار خون و نمایه توده بدنی برای انجام آزمایش قند و چربی خون ارجاع داده می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 400 نفر از کارکنان ادارات و سازمان‌ها در اجرای این طرح بزرگ شرکت کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر غربالگری و عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر شناسایی و افراد نیازمند به خدمات درمانی ارجاع شوند.

انتهای پیام/2700/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول