اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک مبتکر کرمانشاهی صورت می‌گیرد

برگزاری تورهای نوروزی بازدید از مناطق عشایرنشین کرمانشاه

خبرگزاری فارس: توسط یک طراح کرمانشاهی، تورهای یکروزه بازدید از مناطق عشایرنشین در تعطیلات نوروزی 92 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

برگزاری تورهای نوروزی بازدید از مناطق عشایرنشین کرمانشاه

روح‌الله محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از همکاری جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های استان برای اعزام دانشجویان به‌منظور بازدید از مناطق عشایرنشین استان و آشنایی با آداب و رسوم آنان خبر داد و خاطرنشان کرد: آشنایی با زندگی عشایر و شناسایی کمبودها و نیازهای آنان و همچنین خرید تولیدات بسته‌بندی عشایر توسط دانشجویان به‌منظور کمک به مشکلات اقتصادی آنان از اهداف برگزاری این طرح است.

وی با یادآوری اینکه طرح توسعه گردشگری عشایر کرمانشاه در سال 88 به‌عنوان طرح برگزیده در دانشگاه تهران منتخب شده، ادامه داد: این طرح برای اولین بار در استان کرمانشاه در حال اجرا است و در حال حاضر در حال ساخت فیلم‌های کوتاه و داستان‌نویسی با همکاری صدا و سیما استان در راستای به‌تصویر کشیدن وضعیت زندگی عشایر استان کرمانشاه هستیم.

این طراح کرمانشاهی از کمبود اعتبار و هم‌چنین نبود جایگاه برای دانشجویان اعزامی به مناطق ییلاق و قشلاق عشایر خبر داد و افزود: درصدد ایجاد جایگاهی در مناطق عشایرنشین برای دانشجویان بوده‌ایم که تاکنون اقداماتی در این زمینه از طرف مسئولان صورت نگرفته است.

محمودی استفاده از تفکر خلاق دانشجویان اعزامی به‌منظور رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی عشایر استان را از دیگر اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و ادامه داد: برای دانشجویان دانشگاه‌های استان تورهای یک‌روزه بازدید از مناطق عشایرنشین کرمانشاه در تعطیلات نوروزی 92 با همکاری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برپا می‌شود.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول