اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده میراث فرهنگی و گردشگری غرب مازندران خبر داد

کشف سفال مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد در کجور

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در غرب مازندران از کشف سفال مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد در کجور خبر داد.

کشف سفال مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد در کجور

حسین متاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر ابراز داشت: از جمله نیروهای فعال این اداره همکاران واحد یگان حفاظت هستند که با نظارت مستمر بر بناها و محوطه‌های تاریخی برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی و حفاری غیرمجاز همکاری داشته که در این راستا کشف 4 قطعه سفال مربوطه به دوره هزاره اول قبل از میلاد از مجرمان دستگیر شد و این افراد به مراجعه قانونی معرفی شدند.

وی در ادامه به فعالیت‌های پژوهش‌گاه باستان‌شناسی منطقه کجور پرداخت و افزود: پژوهشگاه باستان‌شناسی منطقه کجور نشان می‌دهد که کجور با توجه به قابلیت و ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی از گذشته‌های دور مورد توجه جستجوگران قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: مطالعه موارد فرهنگی مکشوفه از این پژوهش نشان می‌دهد کجور از هزاره پنجم قبل از میلاد یعنی هفت هزار سال پیش دارای استقرار انسانی بوده و نقطه قابل توجه در منطقه کجور توالی فرهنگی آن از دوران پیش از تاریخ تا دوره عباسی بود که بدون هیچگونه دوره فطرت و گپ تاریخی مهم‌ترین فعالیت حوزه بررسی کاوش، گمانه‌زنی و مرمت بنای تاریخی است.

متاجی به اقدامات انجام شده در راستای جذب گردشگران اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که می‌دانیم از جمله وظایف قانونی این اداره جذب گردشگر است که در این راستا اقداماتی از قبیل ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل، ایجاد زیرساخت طرح دریا، ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی، شناسایی و مناطق با قابلیت‌های بالای گردشگری و معرفی به عنوان منطقه نمونه گردشگری که تاکنون پنج منطقه نمونه و یک روستای هدف گردشگری است در این شهرستان شناسایی و مصوب شد.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در غرب مازندران ادامه داد: برگزاری همایش‌های علمی مرتبط، ایجاد آموزشگاه تخصصی گردشگری به منظور تربیت نیروهای متخصص در بخش گردشگری، ایجاد مراکز رزرواسیون و اطلاع‌رسانی، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهری و روستائی، حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد تاسیسات گردشگری به منظور خدمات‌رسانی به گردشگران و از طرفی نظارت بر خدمات ارائه شده از مواردی است که نقش مؤثری در جذب گردشگران دارد.

وی تصریح کرد: با همت شهرستان نوشهر و چالوس پیشنهاد طرح شهر نمونه گردشگری شهرهای نوشهر و چالوس به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شد و پیرو آن این نمایندگی با هماهنگی فرمانداری و شهرداری اقدام به تهیه طرح پیشنهادی منطقه نمونه نوشهر کرد و برای تصویب به مقامات بالا تحویل شد که با تصویب نهایی امکان جذب اعتبارات بیشتر برای بهینه‌سازی و ایجاد زیرساخت است.

انتهای پیام/86019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول