اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنگرود در مجلس:

بندر چمخاله با ظرفیت دو میلیون تن احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از احداث بندر چمخاله این شهرستان با ظرفیت دو میلیون تن خبر داد.

بندر چمخاله با ظرفیت دو میلیون تن احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود مهرداد لاهوتی بعد از ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: در لنگرود پروژه‌های زیادی از جمله کنارگذر در حال اجراست.

وی افزود: زمین این کنار گذر با غرامت 40 میلیون تومان خریداری و حدود 100 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است که مسیر نخست آن از لیلا کوه به کومله در حال آسفالت است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به احداث جاده جدید چمخاله به رودسر، تصریح کرد: این جاده راه اصلی آستارا به ساری است و با احداث آن از نظر اقتصادی تحول عظیمی در منطقه اتفاق می‌افتد.

وی ساخت دو هزار و 40 واحدی مسکن مهر در بهترین نقطه شهر را از دیگر اقدام‌های لنگرود عنوان کرد و گفت: فضای این پروژه در مقایسه با شهرستان‌های همجوار بسیار چشمگیر است.

لاهوتی درباره پروژه فاضلاب لنگرود خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده این پروژه در حال اجراست و فاضلاب شهری را از آب‌های آلوده جدا می‌کند و اکنون نیز لوله‌گذاری آن در سطح شهر لنگرود در حال انجام بوده و احداث تصفیه‌خانه نیز آغاز شده است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری لنگرود باید همت خود را به‌کار گیرند تا مردم در اجرای این پروژه‌ها کمتر آسیب ببینند.

این مسئول با بیان اینکه لنگرود شهر دانشگاهی است، تصریح کرد: ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود و نیز ساختمان جدید پیام نور و دانشگاه الغدیر این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و دانشگاه غیر انتفاعی دیگری نیز در لنگرود در حال احداث است.

وی به وضعیت ساخت بندر چمخاله اشاره کرد و یادآور شد: بندر چمخاله شهید دهگان است که در زمان وی قرار بود ساخته شود اما رها شد و با پیگیری‌های انجام گرفته مجوز احداث این بندر با ظرفیت دو میلیون تن با اعتبار بالای 100 میلیارد تومان گرفته شده است.

لاهوتی افزود: مشکلات حقوقی پیش آمده در احداث این بندر با رای دیوان عدالت اداری برطرف شده و به‌زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان در بخش گردشگری شهرستان لنگرود در حال سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در مصوبات هیئت دولت پنج مجتمع بین راهی در گیلان به تصویب رسیده بود که یک مجتمع بین‌راهی سهم لنگرود است و زمین آن خریداری شده و به‌زودی با امکاناتی مانند هتل و خدمات دیگر احداث می‌شود.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول