اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

بحران‌های مدیریتی به شرط شایسته‌سالاری رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس بر لزوم حرکت شفاف مسئولان در امور کشور تأکید کرد و گفت: بحران‌های مدیریتی امروز در جامعه به شرط شایسته‌سالاری و تکریم ارباب رجوع رفع می‌شود.

بحران‌های مدیریتی به شرط شایسته‌سالاری رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، احمد آریایی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: ما باید شفاف حرکت کنیم و با مردم در خصوص مشکلات و مسائل جامعه شفاف حرف بزنیم تا شایعات را به همراه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان مسئول در جامعه باید نیت خالص برای خدا داشته باشیم، ادامه داد: اگر در این راه حرکت کنیم مردم نیز ما را به راحتی می‌پذیرند و هدف ما از مسئولیتی که داریم اعتلای جامعه باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس بر رعایت توسعه مبتنی بر عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: نگاه عدالت‌محور باید در همه ابعاد از جمله مسکن، اشتغال و توزیع موزون و متعادل امکانات در همه مناطق به ویژه مناطق محروم باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما در حال حاضر از برخی امور مانند تملق و چاپلوسی، توزیع نامتعادل امکانات و مشکلات اقتصادی و فرهنگی رنج می‌برد، افزود: ما باید در راستای رفع این چالش‌ها تلاش کنیم و در این راستا مردم نیز باید ما را کمک کنند.

لزوم مبارزه با فضای تملق و چاپلوسی

آریایی‌نژاد بر مبارزه با فضای تملق و چاپلوسی تأکید کرد و گفت: این رفتارهای غیر اخلاقی باید کنار گذاشته شود، به طوری که در جامعه عدالت همراه با امنیت توأم باشد و فضای نشاط شرعی گسترش پیدا کند.

وی انتقادپذیری را یکی از موارد مهم برای مدیران برشمرد و عنوان داشت: اگر نقد سازنده نباشد مشکلات رفع نمی‌شود، بنابراین مدیران باید برای رفع نواقص نقدپذیر باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه برخی چالش‌ها و مشکلات جامعه ریشه در مسائل فرهنگی دارد، افزود: اگر فرهنگسازی در امور مختلف از جمله مدیریت‌ها صورت گیرد، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی ادامه داد: بحران‌های مدیریتی امروز در جامعه به شرط شایسته‌سالاری و تکریم ارباب رجوع رفع می‌شود.

آریایی‌نژاد با اشاره به حضور پرشور مردم در حماسه 22 بهمن افزود: مردم با حضور خود دفاع از نظام سیاسی و رهبری کشور را ثابت کردند و نشان دادند که با همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی که وجود دارد باز هم پشتیبان نظام هستند.

وی ابراز داشت: قطعاً این مردم لیاقت شایسته‌سالاری و تکریم را دارند و اکنون نوبت مسئولان و مدیران است که در راستای مشکلات مردم قدم بردارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با توجه به انتصاب برخی مدیران در پست‌های مدیریتی گفت: در انتصاب یک مدیر باید همه شاخص‌ها باشد و معدلی برای وی در انتصابش در نظر گرفته شود و اگر معدلش با شاخص‌ها برابری دارد به کار گمارده شود.

وی یادآور شد: یک مدیر خوب باید پیگیر امور باشد و با مشکلات مردم آشنایی داشته مردم را درک کند و تنها  تخصص در رشته کاری برای یک مدیر کافی نیست.

قوانین در جامعه به درستی اجرا شود

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه برخی قوانین در جامعه به درستی اجرا نمی‌شود، ابراز داشت: قانون باید همان طوری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان شده، اجرا شود و شاید در برخی موارد قانون هم درست اجرا می‌شود، اما نظارت به درستی صورت نمی‌گیرد که این امر مشکل‌ساز است.

وی در ادامه خطاب به رسانه‌ها عنوان داشت: رسالت شما نشر راستی‌ها و نیکی‌ها در جامعه است و مبادا پول و تجارت باعث شود شما از رسالت خود دور شوید و به محتوای اخبار آسیب برسد.

آریایی‌نژاد افزود: مطلب را ناقص نوشتن مشکل ایجاد می‌کند و برخی مطالب ناقص باعث شایعات می‌شود که درست کردن آن کاری سخت و دشوار است.

وی در ادامه با بیان اینکه اشتغال باید پایدار باشد، ابراز داشت: به نظر من تعریفی که امروز از اشتغال در قانون شده مشکل دارد و این تعریف باید اصلاح شود تا اشتغال در جامعه معنای واقعی پیدا کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به کوچک شدن دولت در بخش‌های مختلف اظهار داشت: جوانان ما تنها نباید به دنبال کار دولتی باشند بلکه باید فضایی ایجاد شود که جوانان علاوه بر داشتن شغلی پایدار علمی و کاربردی حرکت کنند و بین عرضه و تقاضایی که در جامعه وجود دارند به دنبال شغل بروند.

وی در خصوص استخدام‌های دستگاه‌ها نیز خطاب به مدیران گفت: در خصوص استخدام‌هایی که انجام می‌شود، شفاف‌سازی برای مردم صورت گیرد و اگر این شفاف‌سازی باشد مردم نیز دچار ابهام نمی‌شوند پاسخ سئوالاتشان را دریافت می‌کنند چرا که مخفیانه عمل کردن مدیران را در معرض اتهام قرار می‌دهد.

آریایی‌نژاد در خصوص عزل و نصب مدیران شهرستان نیز عنوان داشت: ما روش‌مان این است که در عزل و نصب مدیران دخالت مستقیم نداشته باشیم و اگر جایی مشکل وجود دارد یک مدیر باید سبک و روش را عوض کند تا تحول در ارگان یا نهاد مشاهده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال عملکرد نمایندگان ملایر در مدت دوره نهم گفت: بسیاری از طرح‌هایی که قبلاً توسط نمایندگان دوره گذشته انجام گرفته بود، در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم در راه خدمت به شهرستان گام برداریم.

لزوم پیگیری مشکلات مناطق

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه پیگیری مشکلات مناطق محروم شهرستان را عنوان کرد و افزود: سه نقطه حاجی‌آباد، ازناو و نامیله که به شهر ملایر وصل بوده اما از امکانات شهری بهره‌مند نیستند در دستور کار قرار دارد و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم امکانات شهری را نیز در این مناطق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر عمده تولید مبل و منبت را در کشور دارد تصریح کرد: ایجاد یک نمایشگاه دائمی مبل و منبت در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری هستیم که محصولات ملایر با برند و نام ملایر در کشور فروخته شود.

آریایی‌نژاد به ایجاد منطقه اقتصادی خشکبار سامن اشاره کرد و گفت: در این زمینه در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و با توجه به ظرفیت ملایر در خشکبار و انگور ایجاد این منطقه تحولی بزرگ در اقتصاد شهرستان ایجاد می‌کند.

وی پیگیری استقلال اداره گمرک ملایر را یکی دیگر از اولویت‌های کاری نمایندگان ملایر برشمرد و افزود: پیگیری بهسازی روستاها، حل مشکلات آب شرب روستاهای مشکل‌دار، برخورد با چاه‌های غیر مجاز و حل مشکلات بخش کشاورزی از دیگر موارد در حال پیگیری و اجرایی نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری گفت: اگر کشاورزی سنتی بماند، علاوه بر کمبود پیشرفت در این زمینه در بحث اقتصادی نیز دچار مشکل می‌شویم که در این زمینه مکانیزه کردن کشاورزی و ابزارآلات جدید می‌تواند ما را بسیار کمک کند که در این زمینه رفع مشکلات کشاورزان و دامپروری‌ها و تعاونی‌ها در حال پیگیری است.

وی پیگیری کمبود پزشک و تجهیزات پزشکی در شهرستان به ویژه مناطق روستایی را یکی از مشکلات عدیده شهرستان برشمرد و افزود: در این راستا نیز با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رایزنی‌هایی انجام گرفته که امیدواریم به زودی بتوانیم مشکلات بخش درمان را نیز رفع کنیم.

انتهای پیام/89013/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول