اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنده سیمرغ فیلم‌برداری جشنواره فیلم فجر:

استقلال سینما عامل رشد آن می‌شود

خبرگزاری فارس: برنده سیمرغ فیلم‌برداری جشنواره فیلم فجر، استقلال سینما را عامل رشد آن دانست و گفت: دخالت‌ نکردن افراد سیاسی و خارج از سینما این صنعت را شکوفا می‌کند.

استقلال سینما عامل رشد آن می‌شود

هومن به‌منش در حاشیه مراسم اختتامیه فیلم فجر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سینمای ایران در وضعیت چندان خوبی قرار ندارد، اظهار کرد: دخالت عده‌ای خارج از سینما سبب برخی مشکلات در صنعت سینمای کشور شده است.

وی با اشاره به حضور جوانان مستعد، باهوش و متخصص در حوزه‌های مختلف هنری به ‌ویژه در عرصه سینما، تصریح کرد: در صورت دخالت نکردن افراد سیاسی، سینمای ایران سال‌های درخشانی خواهد داشت.

برنده سیمرغ فیلم‌برداری جشنواره فیلم فجر، استقلال سینما را عامل رشد و توسعه آن دانست و گفت: تنها سینماگران باید برای سینما تصمیم بگیرند.

وی، وجود ممیزی و سانسورهای غیرمنطقی در سینمای ایران را یک آسیب خواند و افزود: برخی فیلم‌سازان خودسانسوری را از داخل خانه‌های خود آغاز می‌کنند.

به‌منش، با تصریح بر اینکه سانسور سبب دفع طیف زیادی از مخاطبان سینما می‌شود، خاطرنشان کرد: سینما باید سخن جامعه را بیان کند و سخنگوی آن باشد.

وی سینما را مردمی دانست و گفت: برخی از فیلم‌های جشنواره فجر امسال در سطح پایینی قرار داشتند.

برنده سیمرغ فیلم‌برداری جشنواره فیلم فجر، وظیفه سینما را خدمت به فرهنگ جامعه و خدمت به تمام بشریت دانست.

به گزارش فارس، «هومن به‌منش» برنده سیمرغ بهترین فیلم‌برداری جشنواره فیلم فجر در رشت شد که هدیه خود را به نخستین استادش در عرصه سینما تقدیم کرد.

در پایان جشنواره نیز، فیلم‌ «هیس دختران فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده بهترین فیلم از نگاه داوران شناخته شد.

همچنین فیلم‌های «دل بی‌قرار»، «سر به مهر»، «تنهای تنهای تنها»، «گام‌های شیدایی» و «استرداد» از نگاه داوران و کارشناسان فرهنگی و هنری بهترین فیلم معرفی شدند.

انتهای پیام/2300/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول