اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد:

3 هزار واحد صنفی در گناباد فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در شهرستان گناباد 3 هزار واحد صنفی، 563 واحد تولیدی و 36 فقره معدن فعال با ذخیره قطعی 31 میلیون تن وجود دارد.

3 هزار واحد صنفی در گناباد فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدرضا رادفر ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اصناف و بازاریان گناباد با نمایندگان شورای اصناف کشور در استان که در محل سالن کنفرانس شهرداری گناباد برگزار شد اظهار کرد: در شهرستان گناباد 182 فقره واحد صنعتی فعال وجود دارد و تعداد 21 اتحادیه در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بزرگ‌ترین واحد صنعتی این شهرستان کارخانه چینی است که 850 نفر در آن مشغول به کار هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در این شهرستان 3 هزار واحد صنفی، 563 واحد تولیدی و 36 فقره معدن فعال با ذخیره قطعی 31 میلیون تن وجود دارد.شهرستان گناباد امسال مقام نخست استان را در جذب اعتبارات کسب کرده است.

وی از احداث عملیات اجرایی ساخت نخستین کارخانه کاشی آنتی باکتریال در محل شهرک صنعتی کاخک در زمینی به مساحت 150 هزار متر مربع و زیربنای حدود 33 هزار مترمربع خبر داد و افزود: میزان تولیدت این کارخانه 160 هزار تن در سال است و در فاز نخست این کارخانه بیش از 350 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد یادآور شد: حدود 285 میلیارد ریال برای راه‌اندازی فاز نخست این واحد تولید از سوی بخش خصوصی و تسیهلات بانکی در منطقه محروم بخش کاخک شهرستان گناباد سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

رادفر تصریح کرد: کاشی آنتی باکتریال که با تکنولوژی نانو و از نوع خود تمیز کننده است در بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل، مکان‌های بهداشتی، سالن‌های غذاخوری، سالن‌ها فرآوری مواد غذایی و بهداشتی کاربرد دارد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 84 قلم کالا باید روزانه در شهرستان پایش و رصد شود و هفته‌ای یک‌ مرتبه نیز تغییرات قیمت‌ها به دستگاه‌های مرتبط اعلام شود تا در شهرستان کمبودی در مورد این کالاها احساس نشود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد اظهار کرد: برگزاری جلسات به شکل کمیته‌های نرخ‌گذاری، شورای آرد و نان، طرح شبنم به طور مستمر و همچنین پیگیری ایجاد مکانی برای انتقال صنوف مزاحم شهرستان، ایجاد اتاق بازرگانی در شهرستان و همچنین ثبات قیمت‌ها در سطح بازار از اقدامات این اداره برای کنترل بازار است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی مبل و نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در شهرستان و پیگیری سه پروژه مهم کاشی و سرامیک، فولاد کاویان و سیمان فجر شهرستان از دیگر اقدامات این اداره است.

رادفر گفت: با توجه به وجود معادن خوب کائولن در گناباد و توانایی تامین 70 درصد مواد اولیه ساخت کاشی و سرامیک در شهرستان، ایجاد کارخانه تولید کاشی و سرامیک در گناباد را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/70004/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول