اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

ایران پشت آمریکا را به خاک مالید

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: کشتی‌گیران غیور ایران توانستند پشت آمریکا را به خاک بمالند که باید دانشمندان و جوانان ما در عرصه‌های علمی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و... نیز رقبای خود را کنار زده و بر سکوی اقتدار و عظمت بایستند.

ایران پشت آمریکا را به خاک مالید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با تبریک به مردم ایران به خاطر افتخاراتی که کشتی‌گیران کشورمان روز گذشته با شایستگی تمام کسب کردند، اظهار داشت: افتخار آفرینی کشتی‌گیران با غیرت فرنگی و آزاد کشورمان در مسابقات جهانی کشتی موجب شوق، شعف و افتخار مردم ایران اسلامی شد و با تلاش و غیرت همانطور که در میادین ورزشی ثابت کردیم می‌توانیم بر سکوی قهرمانی جهان قرار گیریم در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و... نیز توانسته‌ایم بر قله‌های بلند جهان قدرت‌نمایی کنیم و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه کشورمان پایگاه تشیع در جهان اسلام است، خواستار حضور هر چه بیشتر جوانان در حوزه‌های علمیه شد.

امام جمعه اراک بیان کرد: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شده و شایسته است والدین فرزندان خود را برای حضور و تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر 12 مدرسه علمیه در بخش خواهران وجود دارد که با توجه به اهمیت تربیت طلبه باید این حوزه‌ها شاهد حضور پرشور خواهران باشند. با توجه به توطئه‌های دشمنان علیه دین مبین اسلام تربیت طلبه و علما امر بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به رحلت آیت‌الله خوشوقت گفت: آیت‌الله خوشوقت از علمای بزرگ و برجسته کشور بود که سعادت داشت بعد از زیارت قبر پیامبر اکرم(ص) و قبرستان بقیع جان به جان‌آفرین تسلیم کند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به رحلت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: زنان و دختران درس پاکدامنی و تقوا را از حضرت فاطمه معصومه(س) که بهترین الگو برای دختران و زنان جامعه است یاد بگیرند.  

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن حضرت معصومه(س) سبب می‌شود دختران و زنان جامعه در راستای حفظ حجاب و پاکدامنی تلاش کنند و مراقب ارزش‌های والای خود باشند، افزود: زنان پاکدامن و عفیفه می‌توانند فرزندانی پاک و با خدا تربیت کنند که در این راستا والدین وظیفه دارند به ارزش‌های دینی و اسلامی توجه ویژه داشته و زمینه آشنایی فرزندان خود با این ارزش‌های دینی را از دوران کودکی فراهم سازند.

انتهای پیام/87002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول