اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

شهرداری قم عضو کمپین شهرهای تاب آور جهان شد

خبرگزاری فارس: شهردار کلانشهر قم از عضویت شهر قم به عنوان دومین شهر کشور در کمپین شهرهای تاب آور جهان با علامت اختصاری UNISDR خبر داد.

شهرداری قم عضو کمپین شهرهای تاب آور جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدی دلبری اظهار داشت: شهرداری قم با درخواست عضویت خود در این کمپین توانست بعد از شهر مشهد به عنوان دومین شهر ایران به عضویت کمپین شهرهای تاب آور جهان درآید.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کمپین شهرهای تاب آور جهان اقدامی موثر و ارزشمند برای هر شهر محسوب می‌شود افزود: عضویت شهر قم در این کمپین گامی در راستای آماده‌سازی و توانمندسازی شهر همچنین تاب آور بودن شهر و شهروندان برای مقابله با بلایای طبیعی و غیر طبیعی و حفظ جان و مال شهروندان توسط مدیریت شهری است.

شهردار قم در خصوص کمپین جهانی ایجاد شهرهای تاب آور اذعان داشت: کمپین جهانی ایجاد شهرهای تاب آور اتحادیه‌ای از شهرهای مختلف جهان است که اعضا در آن ضمن رقابت با یکدیگر، تجربیات برتر و موثر خود را در زمینه تاب آور سازی در مقابله با مخاطرات طبیعی در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این کمپین جهانی یکی از چهار کمپینی است که توسط سازمان تدوین استراتژی بین‌المللی کاهش مخاطرات یا UNISDR که زیر مجموعه سازمان ملل است راه‌اندازی شده است بیان داشت: در حال حاضر یک‌هزار و 323 شهر دنیا عضو این کمپین هستند.

دلبری اذعان داشت: در راستای تاب آور سازی شهرها باید 10 اصل اساسی که برای کاهش خطرپذیری بلایا تعیین شده است، توسط حکومت‌های محلی پیاده‌سازی و اجرا شود. همچنین سیستم واحدی برای ارزیابی شهرها ایجاد شده که با اجرای ارزیابی مخاطرات و خطرپذیری‌ها در محیط‌های شهری پدیدار شده و نقاط بهبود مشخص می‌شود و نتایج ارزیابی هر شهر در اختیار تمام شهرهای عضو قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول