اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود کاهش آمار کلی تصادفات در کشور ثبت شد

افزایش 4 درصدی فوتی‏های خودروهای مسافربری عمومی در سوانح

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه شرق استان تهران از افزایش چهار درصدی فوتی‏های خودروهای مسافربری عمومی در سوانح با وجود کاهش آمار کلی تصادفات در کشور خبر داد.

افزایش 4 درصدی فوتی‏های خودروهای مسافربری عمومی در سوانح

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مهران کرانیان پیش از ظهر امروز در نشست بازآموزی رانندگان ناوگان حمل و نقل همگانی جاده‏ای شرق استان تهران اظهار داشت: پلیس، همه رانندگان را افرادی متخصص برای حضور در جاده‏های کشور تلقی نمی‏کند.

وی ادامه داد: نیروهایی ارزشی و توانمندی مانند رانندگان ناوگان حمل و نقل همگانی از نظر پلیس تکنسین‏هایی کارآمد در این خصوص شمرده می‏شوند.

کرانیان با مقایسه‏‏ آمار تصادفات رانندگی و تلفات جانی و مالی ناشی از آن در 9 ماه امسال و سال گذشته خاطرنشان کرد: در 9 ماه سال گذشته در جاده‏های کشور 244 فقره تصادف فوتی روی داد؛ حال آنکه این آمار در بازه زمانی مشابه سال 91، به 251 فقره افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران افزود: متأسفانه پارسال بر اثر بروز این میزان سوانح جاده‏ای، 452 نفر هم‏وطنانمان جان خود را از دست دادند؛ اما امسال آمار تلفات جاده‏ای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به 471 کشته افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته 762 فقره تصادف جرحی در جاده‏های کشور رخ داد که این آمار در سال 91 به 787 فقره رسید که نشان‏دهنده 25 درصد افزایش است.

کرانیان اضافه کرد: در 9 ماه سال گذشته تعداد مجروحان کاربر خودروهای ناوگان عمومی محصول سوانح جاده‏ای رقمی بالغ بر یک‌هزار و 938 را نشان می‏داد اما این آمار در زمان مشابه سال‏جاری به 2 هزار و 191 مجروح رسیده است.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران افزود: این افزایش به خودی خود ناگوار و تأسف‏بار است؛ اما زمانی این تأسف جای خود را به نگرانی می‏دهد که همه شاخص‏های آماری سوانح جاده‏ای کشور رشد منفی را در مقابل این افزایش‏ها نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: نگاهی کلی به این آمار ارائه ‏شده از سوی مراجع رسمی کشور در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی به نوعی باید شنیدن صدای زنگ خطر برای رانندگان شمرده شود.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول