اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جهان‏وطن- 50

سردار شاطری نماد قدرت‌ ایران را در لبنان ساخت/ شهید شاطری مظهر وحدت لبنان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: سردار شاطری نماد قدرت‌ ایران را در لبنان ساخت و مظهر وحدت شیعه، سنی و مسیحیان در این کشور بود.

سردار شاطری نماد قدرت‌ ایران را در لبنان ساخت/ شهید شاطری مظهر وحدت لبنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام علی شیرازی عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج حسن شاطری که در گلزار شهدای سمنان برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به اسلام، به زمانی خاص اختصاص ندارد و مادامی که کفر و ایمان وجود دارد، خدمت‌کنندگان به اسلام در این عرصه حاضرند.

وی با بیان اینکه قرآن هدف از خلقت انسان را امتحان کردن انسان‌ها ذکر کرده است، افزود: خداوند انسان‌ها را در دنیا مورد امتحان قرار می‌دهد تا بهترین انسان‌ها از نظر اعمال مشخص شوند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بیان داشت: امتحان خداوند شامل پیامبران الهی نیز می‌شود تا درجات مختلف پیامبران آشکار شود.

جهاد با دشمنان از امتحان‌های سخت خداوند است

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به امتحان‌های متعدد حضرت ابراهیم(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت پس از موفقیت در آزمون‌های متعدد خداوند شایستگی کسب مقام امامت را یافت و به درجه امامت نائل شد.

شیرازی گفت: یکی از سخت‌ترین امتحان‌های الهی، کسب مقام شهادت و انتخاب مرگ سرخ است و شهیدان کسانی هستند که در این آزمون، مدال سرخ شهادت را دریافت کرده و در آن سربلند شدند.

وی افزود: جهاد با دشمنان از امتحان‌های سخت خداوند است و دفاع مقدس هشت ساله ایران اسلامی نیز مصداقی از امتحان الهی است.

ملت ایران جبهه جهاد با دشمن را ترک نکرده‌اند

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: شهیدان در دفاع مقدس خون خود را هدیه کردند تا دین و اطاعت از ولی و امام و بندگی خداوند باقی بماند، اما امتحان خداوند از ملت ایران با پایان دفاع مقدس خاتمه نیافت.

شیرازی تصریح کرد: ملت ایران پس از جنگ در میدان‌های مختلف جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی و جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کرده‌اند و جبهه جهاد با دشمن را ترک نکرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هر لحظه عمر انسان و حیات او امتحان الهی است، افزود: آزمون‌های متعدد برای این است تا مشخص شود چه کسی در صراط مستقیم و جبهه دین می‌ماند و چه کسی از آن سقوط می‌کند.

شهید شاطری گروه‌های مختلف لبنان را در سازندگی سامان داد

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)  اضافه کرد: نمونه دیگر امتحان الهی، افاضه نعمات خداوند به انسان‌هاست و البته استقامت در این میدان امتحان نیز بسیار مشکل و سخت است.

وی با اشاره به اینکه شرط استقامت در عرصه امتحان نعمات الهی شکرگزاری است، افزود: اگر شکر نعمت‌های خداوند را به جای آوریم، خداوند نعمات خود را افزایش می‌دهد.

شیرازی بیان کرد: فعالیت شهید شاطری موجب شد تا گروه‌های مختلف لبنان در سازندگی این منطقه مشارکت داشته باشند و او مظهر وحدت شیعه، سنی و مسیحیان لبنان بود.

تقدیر سیدحسن نصرالله از مقام شامخ شهید شاطری

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) افزود: حضور شهید شاطری در منطقه جنوب لبنان به گفته مردم آن منطقه و سیدحسن نصرالله باعث شد تا با کم‏ترین تجهیزات و امکانات، بزرگ‏ترین خدمت به مردم لبنان به نام جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

شیرازی خاطرنشان کرد: شهید شاطری و همرزمان ایشان با احداث پارکی در مرز لبنان با رژیم صهیونیستی، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آن جا به اهتزاز درآوردند که نماد قدرت‌نمایی ایران اسلامی است.

سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سال‏های جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه‏های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

ایشان همچنین به عنوان یک سرباز ولایت‏مدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سال‏های اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب‏دیده لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشأ بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز شود.

مراسم تشییع سردار شهید حاج حسن شاطری روز جمعه هفته گذشته باشکوه خاصی در شهر شهیدپرور و ولایت‏مدار سمنان برگزار شد و هزاران نفر از مردم استان سمنان از میدان سعدی (معراج شهدا) به سمت میعادگاه نماز جمعه و گلزار شهدای سمنان این شهید بزرگوار را تشییع کردند.

انتهای پیام/2249/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول