اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره):

بیش از دو میلیون خانوار با سرپرست زن در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دو میلیون و 560 هزار خانوار با سرپرست زن در کشورمان وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 20 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

بیش از دو میلیون خانوار با سرپرست زن در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا نوروزی ظهر امروز در همایش علمی تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی بانوان سرپرست خانوار که در تالار شهید چمران ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: دو میلیون و 560 هزار خانوار با سرپرست زن در کشورمان وجود دارد که یک میلیون و 20 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند؛ در حوزه‌های مختلف اعم از درمانی، آموزشی، اشتغال و ... خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می‌شود تا در امور جاری زندگی خود با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در سیستم اجتماعی کشورمان نواقص و مشکلاتی وجود دارد که منجر به این می‌شود تا خانواده‌هایی که سرپرست زن دارند به سمت فقر کشیده شده و با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو شوند، از این‌رو باید در راستای اصلاح روند جاری گام برداشته شده و به تدریج آسیب‌ها را شناخته و رفع کرد.

نوروزی، ارائه خدمات تخصصی توسط سمن‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در راستای خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد زیادی ایجاد شده و در حال فعالیت هستند، اما باید برای برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند کردن فعالیت‌های آنها اهتمام شود تا از موازی کاری پرهیز کرده و از طریق طراحی کار گروهی و به کارگیری نیروی انسانی فعال، خدمات مفیدتری را به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه دهند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار سالمند، یک میلیون و 20 هزار زن سرپرست خانوار، 250 هزار یتیم در کل کشور زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای مجموعه خود تعریف کرده و در راستای تسهیل امور خانواده‌های بی‌سرپرست به کمیته امداد امام خمینی (ره) یاری رسانند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه را فراهم کردن شرایط ازدواج مجدد برای بانوان عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های این نهاد به صورتی تنظیم شده است که افراد زیرپوشش از جمله بانوان به جریان عادی زندگی خود برگشته و برای پاسخگویی به نیازهای مختلف خود قادر شوند، از این رو تلاش می‌کنیم بسترهای فکری، روانشناسی، آموزشی و ... برای ازدواج مجدد بانوان فراهم شود.

نوروزی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار بانوی سرپرست خانوار به تشکیل خانواده اقدام کردند، افزود: برای عملی شدن این موضوع موانع زیادی از جمله اختلاف‌های خانوادگی طرفین، نپذیرفته شدن این موضوع در جامعه و ... وجود دارد، اما باید تفکر ازدواج مجدد بانوان در جامعه نهادینه شود؛ مضاف بر اینکه در آذربایجان غربی سه هزار زن سرپرست خانوار زیر 20 سال وجود دارد که نمی‌توان به دلیل وجود بعضی تفکرهای سطحی این حق طبیعی و شرعی را از آنها گرفت.

انتهای پیام/61002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول