اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان:

وحدت نیازی همگانی است/ همه باید در کنار هم و پشت سر رهبری باشیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: نخستین فریضه دینی وحدت است؛ همه باید با هم، در کنار هم و پشت سر رهبری باشیم و بدانیم که وحدت نیازی همگانی است.

وحدت نیازی همگانی است/ همه باید در کنار هم و پشت سر رهبری باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار با مسئولان و رؤسای کارگروه‌های بسیج مهندسین که به مناسبت هفته مهندس در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نام و اسم بسیج مقدس است و در بین نهادهای انقلاب که همه بازوی نظام هستند؛ بسیج گل خوشبوی دیگری است و این یک مدال افتخار محسوب می‏شود که باید آن را حفظ کرد.

وی ادامه داد: باید مراقب خودمان باشیم؛ خط را رها نکنیم و انحراف به چپ و راست پیدا نکنیم؛ چپ و راست گمراهی است در حالی که اسلام دین صراط مستقیم را می‌پسندد.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: تنها راه مراقبت که انسان بتواند خودش را از خطا و لغزش حفظ کند، تقواست.

امام جمعه سمنان افزود: هر فردی در هر کجا و در هر شغل و سمتی که مشغول کار و خدمت است، محتاج تقواست تا بتواند در خط حرکت کند و در واقع ما به امر خدا مأموریم که تقوا داشته باشیم.

شاهچراغی، احسان را نیکی و خوبی کردن عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه‌ای که نسبت به مردم داریم، این است که سعی کنیم تا همیشه در خدمت مردم باشیم.

وی اظهار داشت: ما در دنیا برای دو کار به دنیا آمده‌ایم؛ اینکه اول مراقب خودمان بوده و دوم اینکه خادم مردم باشیم.

تنها چیزی که از آسمان عبور می‌کند و به خدا می‌رسد، اخلاص است

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: اگر تقوا داشته باشیم، بنده خودمان هستیم و به فرمایشات خدا عمل کرده‌ایم.

شاهچراغی با اشاره به جملاتی از امام (ره) در مورد بسیج افزود: من به اخلاص بسیجیان غبطه می‌خورم و این در حالی است که اخلاص امام بسیار بالا بود؛ این موضوع نشان می‌دهد که بسیجی باید خالص باشد.

وی ادامه داد: شما نیز باید سعی کنید تا اخلاص خود را بیشتر کنید؛ چرا که تنها چیزی که از آسمان عبور می‌کند و به خدا می‌رسد، اخلاص است.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) تصریح کرد: تنها افتخار من این است که خود یک بسیجی‌ام؛ امام افتخارات بسیاری داشتند اما این سخن را مطرح کردند و هر کس بسیجی است، باید پیرو امام و بعد از امام رهروی مقام معظم رهبری باشد.

وحدت نیازی همگانی است/ همه باید در کنار هم و پشت سر رهبری باشیم

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان همچنین عنوان کرد: نخستین فریضه وحدت است؛ همه باید با هم، در کنار هم و پشت سر رهبری باشیم و بدانیم که وحدت نیازی همگانی است.

شاهچراغی راضی نگه داشتن مردم را دومین امر ضروری برای کشور اعلام کرد و افزود: باید تمام سعی و تلاش خود را بکنیم و مردم را راضی نگه داریم؛ ناراضی کردن مردم در واقع یک عمل ضد انقلابی است؛ پس سعی‌تان در رضایت مردم باشد.

وی تصریح کرد: تبعیت و ولایت‌مداری جزو دین اسلام است که حتماً و قطعاً باید در سرلوحه کارهایتان قرار گیرد.

ساختمان‌ها مهندسی شده احداث شود

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان خطاب به مهندسان گفت: در ساختمان‏سازی محکم‏کاری کنید و ساختمان‌ها را درست بسازید، اسلام دین محکم‏کاری است.

شاهچراغی افزود: در کشور ما زلزله زیاد رخ می‌دهد؛ پس ساختمان‌ها باید مهندسی شده باشد و پیمانکارها هم باید انسان‏هایی امین و صادقی باشند.

وی کشاورزی را از مسائل مهم کشور معرفی کرد و افزود: کشاورزان زحمات زیادی می‌کشند؛ اما به حق و حقوق واقعی خود نمی‌رسند.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان بیان داشت: مطابق سفارش پیامبر اسلام(ص) به حضرت علی (ع) که فرمودند «نباید به کشاورزان ظلم و ستم شود، چون حیات مردم وابسته به کشاورزی است»؛ باید بهتر کار و سعی شود تا رضایت مردم را در این بخش جلب کنید.

انتهای پیام/2249/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول