اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کار گروه همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار:

مهارت‌های فردی در زنان یاید تقویت شود

خبرگزاری فارس: دبیر کار گروه روانشناسی همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار گفت: برای تقویت مهارت‌های فردی، ایجاد امید به زندگی، بهبود اراده و پشتکار بانوان تلاش شود.

مهارت‌های فردی در زنان یاید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی عیسی‌زادگان ظهر امروز در آئین اختتامیه همایش علمی تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار که در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: برای اینکه بانوان خودسرپرست با مشکلات خود به شکل مناسبتری ربه‌رو شده و بتوانند مسائل زندگی خود را رفع کنند باید توانایی‌ها و مهارت‌های فردی آنها را تقویت کرد لذا برای تحقق یافتن این موضوع لازم است از تک‌روی و کار جزیره‌ای خودداری کرده و سازمان‌های مختلف در این راستا کار گروهی انجام دهند تا توفیق‌های مورد انتظار را کسب کنند.

وی اضطراب، نگرانی و داشتن تصویری مبهم از آینده  را مهمترین مشکلات روحی و روانی بانوان خودسرپرست دانست و افزود: برای مقابله با  مشکلات مختلف و چگونگی روبه‌‌رو شدن با این مسائل بسته آموزشی تدوین نشده است لیکن انتظار وجود دارد سازمان‌ها و کارشناسان فعال در حوزه زنان به این امر توجه کرده و در تدوین این بسته‌های آموزشی از تجربه‌های زنان موفق و برجسته نیز به شکل مطلوب استفاده کنند.

عیسی‌زادگان احیای فرهنگ مددکاری، ایجاد خانه بحران و تشکیل انجمن زنان سرپرست خانوار را از جمله راه‌‌حل های موجود در این زمینه دانست و افزود: باید حمایت‌های فکری و معنوی لازم از بانوان به عمل آید تا آنها بتوانند با شرایط جدید زندگی خود مانوس شده و زندگی عادی خود را از سر گیرند بنابراین لازمه تحقق یافتن این موضوع، ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد و هدایت دادن آنها به این سمت و سو است.

دبیر کار گروه روانشناسی همایش علمی تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار بیان داشت: باید برای تقویت مهارت‌های فردی، ایجاد امید به زندگی، بهبود اراده و پشتکار بانوان اهتمام کرده و در این راستا کار گروهی انجام گیرد به طوری که گروهی متشکل از وکیل، پزشک ، روانشناس و ... چند خانواده را زیرپوشش قرار داده و به آنها در مسائل مختلف یاری برسانند.

وی تشکیل مراکز مشاوره خودگردان و ارایه خدمات مشاوره‌ای به بانوان همچنین انجام مطالعات گسترده در مورد  روحیه‌ زنان و مردان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون منابع علمی به کار گرفته می‌شود که چندان منطبق بر فرهنگ و بافت اجتماعی ما نیست، می‌توان به کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی اشاره کرد که به چاپ هیجدهم نیز رسیده است.

انتهای پیام/61002/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول