اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر رشت خبر داد

بهسازی محوطه مرقد خواهر امام رضا (ع) در طرح تفصیلی شهر رشت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت از بهسازی محوطه حرم مطهره فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در طرح تفصیلی جدید این شهر خبر داد.

بهسازی محوطه مرقد خواهر امام رضا (ع) در طرح تفصیلی شهر رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به طرح تفصیلی جدید شهرداری، اظهار کرد: در این طرح بهسازی حرم مطهره فاطمه اخری (س) منسوب به خواهر امام رضا (ع) و محدوده اطراف این حرم در راستای سیاست نوسازی بافت‌های فرسوده شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهردار رشت در همین راستا با مهندسان مشاور قراردادی منعقد کرده و تهیه طرح موضوعی ساماندهی محله خواهر امام رضا (ع) و محدوده اطراف آن را در دست اقدام دارد.

نایب رئیس شورا با برشمردن اهداف این طرح ساماندهی حرم فاطمه اخری، افزود: اعمال ضوابط و مقررات مصوب موجب آزادسازی شعاع مشخصی از حریم بقعه می‌شود و بهبود منظر شهری را به دنبال دارد.

وی آزادسازی مسیر دسترسی مستقیم از حرم به طرف رودخانه که موجب احیای مسیر پیاده و تسریع در اجرای پروژه ساماندهی حریم رودخانه زرجوب می‌شود را از دیگر مزایای طرح ساماندهی مذکور عنوان کرد.

عاقل‌منش خاطرنشان کرد: پیش‌بینی پروژه‌های محرک توسعه به منظور جلب مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاران از دیگر اهداف این طرح است که عامل مؤثری در بهبود بافت این محله و نوسازی آن می‌شود.

به گفته وی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برنامه‌های متنوعی در بوستان‌های این شهر دارد که مقرر شده تا جزییات طرح‌ها به کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ارائه شود.

به گزارش فارس، امام رضا (ع) دارای چهار خواهر به نام‌های فاطمه مشهور به «فواطم اربعه» است که فاطمه معصومه (س) در قم، فاطمه وسطی در اصفهان، فاطمه صغری معروف به «بی‌بی‌هیبت» در بخش جنوبی بادکوبه آذربایجان و فاطمه اخری ملقب به طاهره در رشت مدفون هستند.

مقبره این بانوی گرامی در محله قدیمی رشت با نام ساغری‌سازان قرار دارد که به نام «خواهر امام» معروف بوده و امروزه به دلیل شهرت و عظمت آن پناهگاه زائران سراسر کشور به ویژه مردم گیلان و رشت است.

انتهای پیام/2300/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول