اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده نفت، شیمی و گاز دانشگاه شیراز خبر داد

تولید 3 نوع کاتالیست جدید در سال آینده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده نفت، شیمی و گاز دانشگاه شیراز از تولید سه نوع کاتالیست جدید در آزمایشگاه در سال آینده خبر داد.

تولید 3 نوع کاتالیست جدید در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا رحیم‌پور بعد از ظهر امروز در نخستین همایش ملی کاتالیست‌های صنعتی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوده و با وجود همکاری وزارت نفت در زمینه پتروشیمی فعالیت چشمگیری با دانشگاه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی علت همکاری نکردن پتروشیمی با دانشگاه را خصوصی شدن آن می‌دانند، افزود: با توجه به مشکلات تهیه مواد اولیه پتروشیمی، باید ارتباط بیشتری بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود و خصوصی‌سازی صنایع نباید خللی در این ارتباط ایجاد کند.

دبیر علمی نخستین همایش کاتالیست‌های صنعتی عنوان کرد: به دلیل اهمیت این محصول در صنایع داخلی به ویژه در بخش نفت و پتروشیمی، ایجاد کنسرسیوم کاتالیست ضروری است و برای افزایش تولید داخلی آن باید تلاش کرد.

رئیس دانشکده نفت، شیمی و گاز دانشگاه شیراز با اشاره به تحریم ورود کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع کشور از سال 1388 ادامه داد: تولید این کالای راهبردی در داخل باعث جلوگیری از خروج ارز، ادامه فعالیت واحدهای صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال می‌شود.

رحیم‌پور ابراز داشت: 104 نوع کاتالیست، مورد نیاز صنایع کشور است که 35 نوع از آن تولید شده و در سال آینده سه نوع کاتالیست در آزمایشگاه تولید و تست‌های لازم روی آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه توان علمی بالای دانشگاه شیراز و وجود صنایع قوی در این شهر می‌توان به مطرح شدن آن به عنوان قطب کاتالیست کشور امیدوار بود.

به گزارش فارس، همایش ملی کاتالیست‌های صنعتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم اسفند ماه جاری در سالن همایش‌های دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز با حضور استادان و پژوهشگران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول