اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس:

برای نوروز برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برای استفاده مطلوب مردم و مسافران از ایام نوروز، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در فارس تدارک دیده شده است.

برای نوروز برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های نوروز و پیش از آن موارد متعددی را شامل می‌شود که از آن جمله برگزاری 16 اجرای موسیقی پاپ و سنتی است که از هشتم ماه جاری تا سوم نوروز در تالار حافظ و نمایشگاه بین‌المللی ادامه می‌یابد.

وی افزود: مجوز 21 اجرای موسیقی سنتی و محلی نیز صادر شده که هر شب از 25 اسفند ماه جاری تا سوم نوروز در 21 رستوران و هتل شیراز ادامه دارد.

همتی اضافه کرد: 70 تئاتر خیابانی طنز و نقالی نیز از 28 اسفند ماه جاری تا سوم فروردین ماه سال بعد در پارک آزادی، باغ جنت، مقابل تالار حافظ و ارگ کریم خان اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: 20 نمایش کودک از گروه مکعب از 28 اسفند ماه تا سوم نوروز در برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار دارد. همچنین جنگ شادی نوروزی و آیین‌های نمایشی نوروز دیگر برنامه‌هایی بود که همتی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: این جنگ‌ها از 28 اسفند ماه جاری تا سوم نوروز در 30 شهرستان فارس اجرا می‌شود.

همتی بیان داشت: 14 نمایش سیاه‌بازی «بهونه و آمیرزا» در تالار استاد هودی، 14 نمایش سیاه‌بازی سفرهای نمکی در سینما شیراز و جنگ شادی گروه خورشید در تالار احسان در همین ایام اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت: یادواره استاد ذوالفنون توسط گروه سه‌تارنوازان 29 اسفند ماه جاری در تالار حافظ برگزار می‌شود.

به گفته وی، تا سوم نوروز سال جدید ویژه برنامه‌های نمایش و موسیقی در پنج هتل ستارگان، پارک، سعدی، جام جم و جهان‌گردی اجرا می‌شود.

این مسئول گفت: نمایشگاه سفره هفت‌سین، نمایشگاه هنرهای تجسمی شهرستان‌ها، نمایشگاه کتاب و عرضه دیوان حافظ و بوستان سعدی به صورت نیم‌بها در محل‌های اسکان مسافران و مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌های این استان برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، برای نوروز سال جدید در تیراژ 500 هزار ویژه‌نامه معرفی اماکن گردشگری این استان به همراه مطالب جالب دیگر چاپ و توزیع می‌شود.

همتی اضافه کرد: پس از آغاز ایام فاطمیه در سال جدید کنسرت‌ها و تئاترها تعطیل شده و نمایشگاه‌های عکس شیراز قدیم و کتاب در گالری‌های وصال، باغ ملی و حافظ برگزار می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اقدامات انجام گرفته مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش شیراز را ترک کنند و حاصل این فعالیت‌ها، افزایش شادی، نشاط ملت ایران و یاس و نومیدی مضاعف دشمنان باشد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول