اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 307 درصدی کشف جرایم سایبری در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی گفت: کشف جرایم سایبری نسبت به سال گذشته در خراسان‌رضوی افزایش 307 درصدی داشته است.

افزایش 307 درصدی کشف جرایم سایبری در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محسن عرفانی ظهر امروز در نشستی خبری در ارتباط با جرایم سایبری اظهار داشت: رشد جرایم سایبری روزافزون است و پیشرفت زمان و تکنولوژی سبب افزایش این جرایم می‌شود به گونه‌ای که نسبت به سال گذشته این جرایم رشد 100 درصدی داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی افزود: بیشتر جرایم به خاطر ناآگاهی مردم به فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بهتر است تا افراد برای حفظ امنیت خود با این فضا آشنا شوند و در صورت بروز مشکل به پلیس مراجعه کنند.

عرفانی خاطر نشان کرد: طبق آمارهای پلیس فتای خراسان‌رضوی کشف جرایم نسبت به سال گذشته 307 درصد افزایش یافته است که این نشان‌ دهنده رشد سه برابری این امر است.

وی یادآور شد: اقدامات خوب پلیس فتا مانند راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تشخیص جرم است که در خاورمیانه بی‌نظیر است و همچنین افزایش متخصصان و ایجاد دوره‌های آموزشی، در کشف جرایم بسیار مؤثر بوده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی افزود: آزمایشگاه‌های پلیس فتا می‌تواند اطلاعات موجود در سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن همراه که توسط مجرمان مخدوش شده را دوباره بازگرداند و از این طریق اسناد ارتکاب جرم را به دست آورد.

عرفانی تاکید کرد: پیشرفت‌های شناسایی مجرمان توسط پلیس فتا ایران بسیار زیاد بوده به طوری‌که به کشورهای اطراف پیشنهاد داده شده می‌توان آنها را در راه‌اندازی این سیستم‌ها و امکانات یاری کرد.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی از کافی‌نت‌ها از اطلاعات شخصی مردم یادآور شد: با توجه به افزایش جرایمی که در کافی‌نت‌ها صورت می‌گرفت از ابتدای امسال دستورالعمل‌هایی ابلاغ شد که با اجرای آنها این جرایم کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی تصریح کرد: سرقت و سوء استفاده از مسائل شخصی بیشتر پرونده‌هایی است که در ارتباط با جرایم در کافی‌نت‌ها تشکیل می‌شود و در این راستا 10 مورد توسط نیروی پلیس پلمپ شده که چهار مورد آن سرقت بوده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر مجرمان رده سنی جوانان را تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: سن مجرمان فضای سایبری از 12 سال تا 50 سال است که 70 درصد آنها در رده سنی 20 تا 35 سال قرار دارند و 80 درصد جرایم سایبری سوء استفاده‌های مالی است.

انتهای پیام/70022/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول