اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی-20

کسائیان: دفاع از ارزش‌های اسلامی زن و مرد نمی‌شناسد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای اندیشه و هم‏فکری بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر گفت: دفاع از ارزش‌های اسلامی جنسیت نمی‌شناسد و زنان نیز در عرصه جهاد و شهادت نمود بیشتری خواهند داشت.

کسائیان: دفاع از ارزش‌های اسلامی زن و مرد نمی‌شناسد

زهرا کسائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای زن باعث ایجاد انگیزه در نسل جوان شده و به دشمنان نشان خواهد داد که زنان در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه جان‏فشانی در راه دفاع از اسلام دوشادوش مردان حضور خواهند داشت.

وی به ضرورت برگزاری یادواره شهدای زن اشاره و تصریح کرد: برای معرفی زنان شاخص که با الگوپذیری از زنان صدر اسلام هم‏چون حضرت زهرا (س) و سمیه(س) و دیگر زنان که در اعتقادات و دفاع از حق و برائت از کفر دوشادوش مردان حرکت می‌کردند، تجلیل از شهدای زن لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

دفاع از ارزش‌های اسلامی جنسیت نمی‌شناسد

نائب رئیس شورای اندیشه و هم‏فکری بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر افزود: دفاع از ارزش‌های اسلامی جنسیت نمی‌شناسد و وظیفه و تکلیف همه مردان و زنان مسلمان است. 

کسائیان بیان داشت: حضور زنان در عرصه دفاع از ارزش‌ها و با نقش‏آفرینی در کارزار صدر اسلام تاکنون، سندی معتبر بر حضور و نقش پررنگ زنان در همه عرصه‌هاست.

این بانوی نخبه در عرصه علمی، با معرفی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان بهترین الگوی زنان گفت: الگوپذیری از این بزرگواران مختص زمان و مکان نیست و در هر عصری قابل بهره‌برداری است.

کسائیان تصریح کرد: پیروی از سیره و زندگی این دو بزرگوار در خداپرستی و خانواده و اجتماع و دفاع از ولایت و دین‏مداری می‌تواند در این دوران برای زنان مسلمان مثمر ثمر و راهگشا باشد.

ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) الگوی زنان قرار گیرد

نائب رئیس شورای اندیشه و هم‏فکری بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر با اشاره به رسالت عظیم زنان یادآور شد: زن در نقش همسر یا مادر که دو رکن و نقش اساسی در خانواده و جامعه است، با الگوپذیری از مقام مادری و همسری حضرت زهرا(س) رسالتی بس عظیم و بزرگ دارد.

وی افزود: زنان باید ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) را به عنوان یک الگو در زندگی خود به کار بندند و چنانچه سیره آن بانوی بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، قطعا موفقیت و نصرت در رسالت را به دست خواهند آورد.

کسائیان ادامه داد: زن به عنوان مادر خانواده نقش و تاثیر بسزایی در تربیت فرزندان متدین و متعهد دارد و به عنوان همسر نیز در جهت‌دهی به گرایش‏های و باورهای همسر خود نیز نقش مهمی را داراست.

هیچ مکتب و تهاجمی بر زن مسلمان اثر نخواهد کرد

نائب رئیس شورای اندیشه و هم‏فکری بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: گاهی اوقات لازم است زن برای حمایت و پشتیبانی از مرد، بخشی از وظایف و رسالت همسر خود را عهده‌دار شود؛ همان‏گونه که در زمان جنگ تحمیلی شاهد بودیم که زنان علاوه بر وظیفه مادری، نقش پدر خانواده را نیز بر دوش می‌کشیدند و همسرانشان را برای نبرد در جبهه‌ها تشویق می‌کردند.

وی اظهار داشت: اگر زن خود و جایگاه خود را بشناسد، هیچ مکتب و تهاجمی بر او اثر نخواهد کرد؛ چرا که مقام زن در اسلام مقامی بس رفیع و والاست.

کسائیان خاطرنشان کرد: همان‏گونه که خداوند وعده داده، بهشت زیر پای مادران است و این همان تجلیل واقعی از مقام شامخ مادران بوده که نقشی اساسی در تربیت و انسان‌سازی فرزندان دارند.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند 91 در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول