اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان:

دهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در دهگلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان گفت: به منظور اشاعه فرهنگ مشارکت، جذب کمک‌های مردمی و رفع تنگناهای آموزشی، دهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 23 اسفند ماه سال جاری در دهگلان برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در دهگلان برگزار می‌شود

محمد رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دهگلان، خیرین مدرسه‌ساز را معلمین وظیفه‌شناس دانست و اظهار کرد: بهترین واژه برای خیرین معلم بودن است.

به گفته فرماندار دهگلان، پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) معلم بشریت بود و معلمین بهترین انسان‌ها در عرصه تعلیم  و تعلم هستند و خیرین هم جزو معلمین محسوب می‌شوند چرا که هدفشان پرورش انسان‌های ارزشمند و توانا در جامعه با ساختن مدرسه است.

فرماندار دهگلان کار خیرین را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: کار آنان دارای ثواب و خیر است و اثرات کار آنها در نسل‌های بعدی هم متجلی می‌شود و باید خیرین از این فرصت به دست آمده کمال استفاده را ببرند چون کار آنها در راستای دستورات قرآن و ائمه اطهار (س) است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دهگلان اظهار داشت:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه خیرین در ساخت مدارس یاریگر دولت و نظام بودند و توانسته‌اند نام نیکی را از خود در عرصه توسعه و گسترش نظام تعلیم و تربیت به یادگار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این امر ناشی از لطف خداوند و فرهنگ والای خیرین شهرستان دهگلان بوده که در مقیاس کشوری این شهرستان  توانسته در بحث مدرسه‌سازی پیشگام باشد که خود این امر افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

رضائی یادآور شد: در جای جای این شهرستان ساخت مدارس به همت خیرین در حال انجام است و تکمیل این واحدها می‌تواند بخشی از نارسایی‌های حوزه آموزشی و پرورشی را برطرف کند.

فرماندار دهگلان گفت: خیرین مدرسه‌ساز دوشادوش دولت در کار ماندگار مدرسه‌سازی مشارکت دارند و دولت نیز دو برابر تعهدات خیرین برای مدرسه‌سازی اختصاص داده است.

رضائی افزود:‌ در شهرستان دهگلان نیز تاکنون 11 مدرسه در روستاهای گردمیران علیا،کروندان، کرگ آباد، طهماسبقلی، نبی آباد، سیس، کاکه جوب و یک مدرسه 12 کلاسه در شهر دهگلان با 42 کلاس درس به همت خیرین احداث شده و در اختیار دانش‌آموزان مناطق شهری و روستایی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:‌ هم اکنون 3 پروژه در قالب 20 کلاس درس از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سطح  شهرستان دهگلان در حال اجرا است که این پروژه‌ها شامل مدرسه 12کلاسه شهر دهگلان، مدرسه 5 کلاسه روستای هلیزآباد و ساخت مدرسه 3 کلاسه قروچای که همگی آنها با خیر خواهی خیرین بومی  در حال اجرا است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دهگلان تحقق 90 درصد تعهدات مجمع خیرین این شهرستان نشان از عزم جدی خیرین در امر مدرسه‌سازی در این شهرستان است.

رضائی گفت: در راستای کمک به تجهیز مدارس امسال 120 میلیون ریال از محل اعتبارات مجمع خیرین به مدارس شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار دهگلان در  ادامه گفت: خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان خارج از کمک‌های نقدی و مشارکت در امر مدرسه‌سازی، 46 هزار و 750 مترمربع  زمین در 7 روستای قادرمرز، هلیز آباد، قروچای، کاکه جوب، کاکوی علیا، گردمیران علیا، لاله‌ای و 4 هزار و 942 مترمربع زمین در شهر دهگلان به مجمع خیرین اهدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: 320 خیر در شهرستان دهگلان در ساخت مدرسه مشارکت کردند و هر روز به جمع خیرین نیز اضافه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: مدرسه‌سازی و کمک در امور خیر توفیق الهی است تا زمینه‌ای فراهم آید که خیرین و ایثارگران در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف بتوانند اهداف خود را محقق کنند.

انتهای پیام/79013/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول