اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

طرح تحول بنیادین در 130 کشور دنیا در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نظام آموزشی مبتنی بر طرح تحول بنیادین (3-3-6) در 130 کشور جهان در حال اجرا است.

طرح تحول بنیادین در 130 کشور دنیا در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، خلیل رضایی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران مدارس و جمعی از فرهنگیان آبپخش اظهار داشت: اساس آدمی بر تربیت است و تربیت انسان‌های کارآمد برای رشد جامعه مهم‌ترین وظیفه‌ای است که آموزش و پرورش بر عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اگر انسان‌هایی علمی و متخصص در حد اعلی تربیت کنیم، ولی این انسان‌ها فاقد آموزه‌ها و آئین‌های اسلامی و اخلاقی باشند، هیچ کاری نکرده‌ایم.

رضایی بیان داشت: اگر خروجی نهاد عظیمی چون آموزش و پرورش در کشور اسلامی با کشورهای غربی یکی باشد، یعنی ناکارآمد بوده‌ایم و شکست خورده‌ایم.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش جامعه اسلامی تربیت بر تعلیم و آموزش تقدم دارد و مقدم بر آموزش جامعه باید بر انسان‌سازی توجه داشته باشیم.

این مسئول اذعان داشت: آموزش و پرورش اسلامی یکی از مطالبات رهبری است و با تلاش‌های گسترده در دولت دهم مطالعه در این خصوص صورت گرفت و با ساعت‌ها مطالعه و کارشناسی شاهد تدوین سند تحول بنیادین در آذر ماه 90 بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: تربیت انسان اسلامی قبل از تربیت انسان متخصص از دستاوردهای ارزشمندی است که اجرای طرح تحول بنیادین به دنبال خواهد داشت و در قالب این طرح شاهد تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی دانش‌آموزان خواهیم بود.

رضایی ابراز داشت: ایجاد دانشگاه فرهنگیان از دستاوردهای مهم و ارزشمند طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بود و در ترم بهمن‌ماه 25 هزار دانشجوی نخبه در سراسر کشور تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان شروع کردند و در پردیس فرهنگیان برادران و خواهران استان بوشهر شاهد تحصیل 690 دانشجو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا می‌کنند، افزود: نظام آموزشی مبتنی بر طرح تحول بنیادین (6-3-3) در 130 کشور جهان در حال اجرا است.

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: زمینه‌سازی برای هم‌ترازی معلمان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه از اهداف مهمی است که وزارت آموزش و پرورش دستیابی به آن را در دستور کار خود قرار داده است.

رضایی با اشاره به نهضت ملی حفظ قرآن کریم گفت: هم‌اکنون نهضت ملی حفظ قرآن کریم در سراسر کشور در حال اجرا است و انتظار می‌رود با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح شاهد وجود 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کل کشور باشیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته سه میلیون و 500 هزار حافظ قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی در این طرح شرکت داشتند و 32 هزار دانش‌آموز استان بوشهری نیز در این طرح شرکت کردند که از حافظان 10 جزء تا کل قرآن کریم را در این میان شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: اگر بخواهیم دانشجوی اسلامی تربیت کنیم باید آموزش و پرورش اسلامی داشته باشیم و در آموزش و پرورش زیربنا و شالوده تمامی مسائل را مقطع تحصیلی ابتدایی تشکیل می‌دهد.

رضایی بیان داشت: در زمینه رشد مدارس تیزهوشان در استان بوشهر رشد 330 درصدی، مدارس شاهد رشد 260 درصدی و مدارس نمونه رشد بالغ بر 400 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های جمعیت دانش‌آموزی امکان استقرار مدرسه تیزهوشان در آبپخش وجود ندارد، ولی تلاش خود را برای استقرار مدرسه شاهد در یکی از مقاطع تحصیلی در شهر آبپخش به‌کار خواهیم گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اذعان داشت: اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اعتبار و بودجه خاصی برای احداث ابنیه در اختیار ندارند و این امر را باید بخشداران و مسئولین شهرستانی در کمیته توزیع اعتبارات دنبال کنند.

وی افزود: 3.5 میلیارد ریال به‌منظور تجهیز در استان در نظر گرفته‌ایم که یک میلیارد برای هوشمندسازی هزینه و 2.5 میلیارد برای تجهیزات بین مدیریت مناطق توزیع می‌شود و مدیریت‌ها بر اساس نیازها و اولویت‌ها بین مدارس توزیع تجهیزات را انجام خواهند داد.

رضایی عنوان کرد: برای استقلال آموزش و پرورش آبپخش همگام با مردم و فرهنگیان آبپخش پیگیری‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم، ولی به دلیل معذورات و محدودیت‌ها و قوانین این امر تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/2451/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول