اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

شهید قهاری پرورش یافته مکتب اسلام و امام راحل بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه شهید قهاری پرورش یافته مکتب اسلام و امام راحل بود، گفت: با گسترش ارزشهایی که شهدا از اسلام ناب گرفته بودند می‌توان امثال شهید قهاری‌ها را در جامعه پرورش داد.

شهید قهاری پرورش یافته مکتب اسلام و امام راحل بود

سردار مهدی صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: شهید سعید قهاری شخصی بسیار صبور بود و همواره سختی‌های مأموریت‌ها را تحمل می‌کرد و در عملیات‌ها پیش‌قدم بود.

وی افزود: بعد از جنگ، شهید قهاری از جمله کسانی بود که در مناطق بحران‌خیز حضور یافته و مأموریت انجام می‌داد.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به مجروحیت‌های شهید قهاری گفت: با وجود اینکه ایشان چندین بار مجروح شد اما این مجروحیت برایش هیچ اهمیتی نداشت و طوری برخورد می‌کرد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه شهید قهاری فردی بسیار با اخلاق بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به خصوص در اوایل جنگ تنها چیزی که برای ایشان اهمیت داشت دفاع از اسلام بود.

صدیقی اضافه کرد: این شهید بزرگوار تمام سختی‌ها و آسیب‌هایی را که متوجه‌اش به جان می‌خرید تا بتواند در دفاع حضور یابد درحالی که شاید کمتر کسی می‌توانست تحمل آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: در مدتی که ما در خدمت شهید بودیم به جرأت می‌توان گفت که نماز شب ایشان ترک نشد و اهل نماز شب و عبادت بود و به این اعمال اهمیت زیادی می‌داد.

فرمانده استان مرکزی ابراز داشت: شهید قهاری از تمام جهات فرمانده‌ای شایسته بود و از اوایل سال 58 که وارد سپاه و بسیج شد روحیات و ویژگی‌های خاص ایشان زبانزد دوستان و نزدیکانش بود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی برجسته اخلاقی شهید قهاری گفت: آنچه بیشتر از همه در میان خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار می‌درخشید حسن خلق بود به طوری که هرگز کسی عصبانیت او را ندیده است.

صدیقی تأکید کرد: شهید قهاری پرورش یافته مکتب اسلام و امام راحل بود و اعمال و رفتار و سنگ صبوری او در سختی‌ها نیز بیانگر این امر بود.

وی یادآور شد: در اوایل پیروزی انقلاب شهید قهاری فرمانده سپاه نهاوند بود که با شروع جنگ تحمیلی در جبهه حضور یافت و برایش سخت بود که در زمان جنگ پشت جبهه باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله افزود: شهید قهاری بعد از دوران دفاع مقدس نیز در مناطق بحران‌خیز کشور حضور پیدا می‌کرد تا سرانجام  در منطقه صعب‌العبور شمال غرب کشور به شهادت رسید.

وی در ادامه سخنانش گفت: ما برای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب تا آنجا که می‌توانیم باید یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داریم و به وصیت و سفارش شهدا در این راستا عمل کنیم.

صدیقی اظهار کرد: اسلام ناب تنها عاملی است که شهدا را پرورش داد و باعث شد افرادی چون شهید قهاری به این مرتبت برسند بنابراین ما باید سطح آگاهی مردم را نسبت به اسلام بالا ببریم به هر طریق ممکنی که در توان داریم.

وی با بیان اینکه هرکس باید به هر طریقی که می‌تواند اسلام را معرفی کند، افزود: آنکه قلم دارد با قلم و آنکه هنر دارد با هنر و آنکه سخنران است با سخن باید در این امر اهتمام ورزد.

فرمانده سپاه روح‌الله بیان داشت: با گسترش ارزش‌هایی که شهدا از اسلام ناب گرفته بودند مجدداً می‌توان امثال شهید قهاری‌ها را در جامعه یافت.

به گفته وی اسلام ناب همانی است که حضرت امام(ره) معرفی کرد و توانست امثال شهید قهاری را پرورش دهد و اگر ما بتوانیم آن را حفظ کنیم و استمرار دهیم توانسته‌ایم ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم.

صدیقی در پایان سخنانش با بیان اینکه ولایت رکن مهم اسلام است، خاطرنشان کرد: اسلام ناب، اسلامی است که در این قرن برای ما پدیدار شد و ما را متوجه کرد که گروه‌ها و احزاب و... نمی‌توانند مشکلی حل کنند و آن چیزی که اسلام دارد یک امام و امت است و ولایت در آن مستتر است.

همایش «سرباز خاکی ولایت» بزرگداشت سردار شهید سعید قهاری‌سعید چهارشنبه دوم اسفند ماه ساعت 15 در مجتمع فرهنگی ابن سینا واقع در بلوار مفتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89006/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول