اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برادر شهید سعید قهاری تأکید کرد

شهید قهاری مردی آسمانی از تبار خاک/ سرباز خاکی ولایت

خبرگزاری فارس: برادر شهید سعید قهاری گفت: شهید قهاری فردی ولایی و پیرو ولایت فقیه و شخصیتی مهربان، دلسوز و ساده زیست بود به طوری که اگر کسی او را نمی‌شناخت باور نمی‌کرد فرمانده لشگر باشد.

شهید قهاری مردی آسمانی از تبار خاک/ سرباز خاکی ولایت

محمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به زندگینامه شهید سعید قهاری اظهار کرد: وی پنجم فروردین ماه سال 1331 در روستای چنار علیا از توابع شهرستان اسدآباد متولد شد.

وی افزود: در سال 58 نیز وارد سپاه شد و با تشکیل سپاه همدان به عنوان مسئول بسیج سپاه همدان معرفی شد، سپس در سمت فرماندهی سپاه نهاوند، سنقر، تیپ جوانرود، پاوه، آذربایجان غربی، کرمانشاه و یزد خدمت کرد و سرانجام در چهارم اسفند ماه 85 در درگیری با گروهک پژاک به شهادت رسید.

برادر شهید قهاری با اشاره به اینکه وی شخصیتی نظامی بود و در طول مدت خدمتش 16 بار در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در کشور جابه جا شد، تصریح کرد: شهید قهاری خستگی ناپذیر بود و بیشترین خدمتش در کردستان گذشت.

وی ادامه داد: با توجه به مشغله کاری او، ما کمتر می‌توانستیم در خدمت ایشان باشیم اما با این وجود وی سنگ صبور خانواده بود و به صله رحم اهمیت می‌داد بنابراین زمانی که به همدان می‌آمد سعی می‌کردیم مدت زمان کمی که حضور دارد از محضرش استفاده کنیم.

مرادی با اشاره به سعه صدر شهید قهاری در کارها بیان داشت: خواندن نماز اول وقت از بارزترین خصوصیات این شهید به شمار می‌رفت که زبانزد دوستان و آشنایان بود و در این کار دیگران را نیز ترغیب می‌کرد.

وی گفت: شهید قهاری به اطرافیان و خانواده توجه خاصی داشت و اگر مشکلی برای کسی پیش می‌آمد تمام سعی خود را به کار می‌گرفت تا آن را به نوعی رفع کند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد.

برادر شهید قهاری یادآور شد: وی با وجود مسئولیت‌ها و فعالیت‌هایی که داشت کمتر می‌توانست پیش خانواده خود باشد و از سخنانش در زمان حیات این بود که قطعاً به خاطر هجرت‌هایی که به شهرها و استان‌های مختلف داشته به خانواده‌اش خیلی سخت گذشته و در این رابطه از خانواده‌اش طلب حلالیت و عذرخواهی می‌کرد.

وی با اشاره به اهمیت والای خانواده برای شهید قهاری با ذکر خاطره‌ای از او ابراز داشت: در سال 85 طی حادثه‌ای دست من شکست و از اطرافیان خواستم این موضوع را به برادرم نگویند چون می‌دانستم اگر باخبر شود با تمام مشکلات کاری سعی می کند برای عیادت به همدان بیاید.

مرادی اضافه کرد: بعد از گذشت حدود یک ماه از این قضیه برادرم تازه به آذربایجان منتقل شده بود و زمانی که می‌خواست برای دیدار خانواده خود به یزد برود به محض اینکه این خبر را شنید  برای احوالپرسی و عیادت به همدان آمد.

به گفته وی شهید قهاری شخصیتی مهربان، دلسوز و ساده زیست بود به طوری که اگر کسی او را نمی‌شناخت باور نمی‌کرد که وی فرمانده لشگر باشد.

* شهادت اتفاقی نیست

برادر شهید قهاری در ادامه سخنانش با اشاره به سجایای اخلاقی شهید قهاری گفت: این شهید در دل‌ها نفوذ داشت و مردمی که با او برخورد داشتند به قدری دوستش داشتند و دارند که هر ساله در نقاط مختلف برایش مراسم یادبود برگزار می‌کنند و حتی خیلی از دوستان وی نیز از مناطق مختلف مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند تا بر سر مزارش حاضر شوند.

وی تأکید کرد: شهید قهاری فرمانده بود اما تمام کارهایش را خودش انجام می‌داد و زندگی و شخصیتی ساده و خاکی داشت.

مرادی با بیان اینکه شهید قهاری طی دوران دفاع مقدس در جنگ و بعد از آن نیز در مناطق جنگی حضوری فعال و نقش مؤثری داشت، گفت: قطعاً اسامی افراد بر روی گلوله‌ها و ترکش‌هایی که به سویشان می‌آیند نوشته شده و شهادت اتفاقی نیست.

وی افزود: تنها موردی که این شهید بزرگوار را نگران می‌کرد این بود که می‌گفت "من نمی‌دانم کجای کارم ایراد دارد که بیشتر دوستان و همکارانم شهید شدند ولی من نه".

برادر شهید قهاری تصریح کرد: سعید در چهارم اسفند سال 84 با برگزاری کنگره شهدای استان یزد عهدی با شهدا بست و از آنها خواست او را نیز قبول کنند و به جمعشان بپیوندد و دقیقاً یک سال بعد در همان روز (چهارم اسفند 85) به هم‌رزمان خود پیوست و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه شهید قهاری فردی ولایی و پیرو ولایت فقیه بود، افزود: این امر در گفتار و رفتار شهید کاملاً ملموس بود و به ما نیز گوشزد می‌کرد در تمام کارها و برنامه‌ها باید پیرو ولایت فقیه باشیم.

مرادی در پایان سخنانش با اشاره به فرمایش مقام عظمای ولایت که زنده نگهداشتن نام شهدا فضیلتش کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: همایشی با نام "سرباز خاکی ولایت" طی این هفته در راستای بزرگداشت شهید قهاری برگزار می‌شود که عنوان این همایش مصداق بارز رفتار و کردار شهید قهاری در زمان خدمتش است.

همایش «سرباز خاکی ولایت» بزرگداشت سردار شهید سعید قهاری‌سعید چهارشنبه دوم اسفند ماه ساعت 15 در مجتمع فرهنگی ابن سینا واقع در بلوار مفتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89006/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول