اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

سربازان نیشابوری به مرکز توانبخشی جانبازان مشهد رفتند

خبرگزاری فارس: 40 نفر از افسران و درجه‌داران وظیفه آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد نیشابور به بازدید از مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) در مشهد مقدس رفتند تا دست‌بوس سربازان قدیم و سندهای افتخار کشور باشند.

سربازان نیشابوری به مرکز توانبخشی جانبازان مشهد رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، بسیاری از این سربازان ظهر امروز برای نخستین بار بود که به بازدید از مرکز توانبخشی جانبازان می‌رفتند و برایشان دشوار بود که واقعا نمی‌دانستند که چگونه باید دست ادب و احترام به سینه گذارند و با چه زبانی تشکر کنند از کسانی که سال‌ها بر روی تخت دراز کشیده، بر روی ویلچر نشسته‌اند و درد مجروحیت را تحمل کرده‌اند تا جوانان امروز کشور قامت راست کنند و آزادانه در آرامش و آسایش زندگی کنند.

نکته قابل تأمل توصیه مشترک همه جانبازان به سربازان جوان بود که همه در یک کلام می‌گفتند: پشتیبان ولایت فقیه باشید، گویا این سرالاسرار رمز موفقیت کشتی انقلاب اسلامی است.

در ادامه یکی از جانبازان که بر روی ویلچر نشسته بود خطاب به سربازان گفت: جوانان امروز باید وفای به عهد و بصیرت را از حضرت ابوالفضل(ع) الگو بگیرند.وی با تاکید به الگوبرداری از حضرت ابوالفضل(ع) خطاب به جوانان، یادآور شد: نماد اطاعت‌پذیری از ولایت، ادب و نوکری بر امام عصر خود، حضرت ابوالفضل(ع) است.

این جانباز هشدار داد: جوانان کشور مراقب باشند در کربلا صدها نفر با امام حسین(ع) بودند ولی 20 نفر در عاشورا باقی ماندند.

یکی دیگر از جانبازان که بر روی تخت دراز کشیده بود نیز کلامش این بود: ان‌شاءالله همه با هم بتوانیم پشت سر رهبری راه امام و شهدا را ادامه بدهیم.

در حاشیه این بازدید یکی از افسران وظیفه در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: به راستی عیادت و تکریم از جانبازان و سروقامتان همیشه جاویدان تاریخ انقلاب اسلامی در بین مردم مورد غفلت واقع شده است.

رزم‌آور دوم وظیفه صابر محمدی جانبازان را ستون‌های بزرگی توصیف کرد که خیمه انقلاب بر روی زخم‌های پیکر آنان و هم‌رزمان شهیدشان بنا شده است.

او خدمت سربازی امروز خود را نسبت به دوران دفاع مقدس غیرقابل قیاس بیان و تصریح کرد: تمام آسایش و آرامش امروز ما مدیون جان‌فشانی‌های این جانبازان و هم‌رزمان شهیدشان بوده و وظیفه امروز ما در حفظ ارزش‌های شهدا و جانبازان بسیار سنگین است.

سربازان طرح ناصرین آموزشگاه نظامی شهید هاشمی‌نژاد نیشابور با حضور بر مزار سرداران شهید شوشتری، محمدزاده و کاوه با قرائت فاتحه و زیارت‌نامه شهدا به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

پس از دیدار با جانبازان زیارت حرم امام رضا(ع) و بازدید از نمایشگاه «جبهه همین نزدیکی است» و شرکت به‌صورت عملی در عملیات نمادین کربلای پنج از دیگر برنامه‌های این اردوی یک روزه بود.

انتهای پیام/70009/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول