اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس خبر داد

حذف پیک نوروزی از سبد تکلیفی نوروز

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: حذف پیک نوروزی در ایام نوروز استمرار دارد.

حذف پیک نوروزی از سبد تکلیفی نوروز

سیده عصمت انجوی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در ایام نوروز امسال یادداشت روزانه به جای پیک نوروزی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در فارس به عنوان استان پیشرو در سطح کشور، یادداشت روزانه عید جایگزین پیک نوروزی می‌شود و در ایام نوروز 92، دانش‌آموزان دغدغه تکالیف را ندارند.

این مسئول هدف از انجام این امر در مدارس فارس را همسو شدن با اجرای طرح بنیادین آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح خلاقیت دانش‌آموزان را در زمینه‌های تحقیق، مفاهیم ارزش اخلاقی، هویت ایران اسلامی و پژوهش به کار گیریم و پس از پایان یافتن ایام نوروز، این تحقیقات به صورت اختیاری در قالب تحقیق‌های پژوهشی از آنان دریافت می‌شود .

انجوی‌نژاد ادامه داد: در گذشته خانواده‌ها در انجام تکالیف نوروزی دانش‌آموزان بیشترین نقش را ایفا می‌کردند، اما امسال پس از برچیده شدن پیک نوروزی و اجرای طرح یادداشت‌های روزانه، با طرح چند سئوال از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت اختیاری، پژوهش‌هایی انجام دهند تا در قالب نمایشگاه در مدارس ارائه و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که به تمام مدارس ارسال می‌شود، از آموزگاران خواسته شده در ایام نوروز از ارائه هرگونه تکلیف به دانش‌آموزان بپرهیزند و تنها از آنان تکالیف پژوهشی خواسته شود .

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در ایام نوروز بیش از 300 هزار دفترچه پیک نوروزی بین دانش‌آموزان این استان توزیع می‌شد، اذعان داشت: امسال با برچیده شدن پیک نوروزی، خواستار همکاری و حمایت خانواده‌ها در اجرای این طرح هستیم تا خلاقیت دانش‌آموزان بارور شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول