اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جزییات جراحی جدید مری در بزرگ‌ترین بیمارستان دولتی مازندران

خبرگزاری فارس: استادیار جراحی قفسه سینه در بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری از انجام جراحی برداشتن مری به روش کم‌تهاجمی در این بیمارستان خبر داد.

جزییات جراحی جدید مری در بزرگ‌ترین بیمارستان دولتی مازندران

غلامعلی گدازنده استادیار جراحی قفسه سینه در بیمارستان امام‌خمینی (ره) ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از انجام جراحی برداشتن مری به روش کم‌تهاجمی در این بیمارستان خبر داد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که سرطان مری یکی از سرطان‌های شایع در کشور ما به شمار می‌رود، گفت: هر ساله تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان مری تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

وی افزود: به طور معمول در این نوع جراحی، قفسه سینه، شکم و گردن باز می‌شود ولی چند سالی است که با پیشرفت‌های علمی در عرصه پزشکی، انجام جراحی به روش کم تهاجمی جایگزین روش قبلی شده است.

این استادیار جراحی قفسه سینه با اشاره به این‌که در شیوه جدید، قفسه سینه و شکم باز نمی‌شود بلکه از روش‌های مختلف از جمله لاپاراسکوپی انجام می‌شود، اظهار داشت: کاهش درد، کاهش زمان بهبودی، کاهش مدت زمان جراحی و کاهش هزینه از مزایای عمل جراحی به روش کم تهاجمی به شمار می‌آید.

گدازنده با بیان این‌که این روش طی دو ماه اخیر در بیمارستان امام‌خمینی (ره) ساری انجام شد و به نتایج مطلوبی رسید، تصریح کرد: تاکنون هشت عمل جراحی برداشتن مری به روش کم‌تهاجمی بدون عوارض در این بیمارستان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که این روش، انقلابی در جراحی به وجود آورده است، گفت: این بیمارستان آمادگی دارد تمامی بیماران مبتلا به سرطان مری را زیر پوشش قرار دهد.

استادیار جراحی قفسه سینه در بیمارستان امام‌خمینی (ره) ساری در پایان گفت: در حال حاضر بیمارانی از استان‌های گرگان، سمنان و سایر شهرهای مختلف مازندران برای درمان به این بخش مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول