اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان یزد

32 درصد پسران متولد سال 91 با «محمد» یا مشتقات آن نامگذاری شدند

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی سجلی ثبت احوال استان یزد گفت: امسال 32 درصد کل پسران استان یزد، با نام محمد و مشتقات آن نامگذاری شده‌اند.

32 درصد پسران متولد سال 91 با «محمد» یا مشتقات آن نامگذاری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان یزد، علیرضا زاده اظهار داشت: علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و واژه‌هایی با بار معنایی عارفانه ورای از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه مردم ایران به حضرت محمد(ص) وصف ناشدنی است به طوری که بیش از چهار میلیون و 500 هزار نام محمد، القاب و کنیه‌های ایشان در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

وی همچنین از علاقه والدین یزدی برای انتخاب نام محمد و مشتقات آن برای نوزادان خود خبر داد.

رضازاده افزود: از هفته وحدت سال گذشته تا امروز، 12هزار و 15 مورد ولادت نوزادان پسر در ادارات ثبت احوال استان یزد به ثبت رسیده که از این تعداد برای 3هزار و 871 مورد معادل 32 درصد کل ولادت پسران نام مبارک محمد و مشتقات آن انتخاب شده است.

وی گفت: تاکنون 162 نام از مشتقات محمد به ثبت رسیده که مهم‌ترین آنها محمد طاها، محمد یاسین، محمد صالح، محمد صدرا، محمد مهدی و محمدعلی هستند.

رضازاده اظهار داشت: امسال امیرعلی، ابوالفضل، محمد طاها، علی و محمد به ترتیب پنج نام منتخب یزدی‌ها برای نوزادان پسرشان بوده است.

وی همچنین از 52 مورد انتخاب نام محمد صادق در یزد در یک سال اخیر خبر داد.

انتهای پیام/2464/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول