اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

رشد کشور از درگیری‌های سیاسی مهم‌تر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: رشد کشور و هدایت آن به سوی ترقی بسیار مهم است به طوری که درگیری‌های سیاسی نباید دانشجویان را از توجه به علم و پیشرفت دانش باز دارد.

رشد کشور از درگیری‌های سیاسی مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در مراسم افتتاح کانون بسیج اساتید مؤسسات و مراکز آموزش عالی شهرستان البرز که در دانشگاه کار قزوین برگزار شد اظهار داشت: این افتتاح را به فال نیک گرفته و انتظار داریم از این طریق، وضعیت مطلوبی برای تراوشات دستاوردهای انقلاب اسلامی فراهم آید.

وی با اشاره آیه 15 سوره حجرات قرآن کریم عنوان کرد: مؤمنان به آنچه که از سوی خدا نازل شده شک ندارند و به همین واسطه با اموال و جان خویش صادقانه در راه خدا جهاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین اذعان داشت: منظور از جهاد تنها در زمینه‌های نظامی و حضور در جبهه‌ها نیست بلکه جهاد در عرصه‌های فرهنگی و علمی نیز وجود دارد.

رضوانی ابراز کرد: همان طور که فرماندهان جنگ، دشمنان خود را در جبهه‌های جنگ می‌شناسند، جهادگران علمی و فرهنگی نیز باید با آموزش‌های لازم، از حرکت‌های دشمنان و اطلاعات آنان آگاه باشند.

وی آگاهی اساتید دانشگاهی از جنگ نرم دشمنان را ضروری دانست و تصریح کرد: تلاش در راه مبارزه با توطئه‌های دشمنان از وظایف فرماندهان جنگ نرم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید همچون فرماندهان جنگ تحمیلی به دنبال راه کارهای مناسب مبارزه با دشمنان بود و با نگاه خوشبینانه به مسائل نگریست.

رضوانی اظهار داشت: اساتید باید به دانشجویان برای اظهار نظر فرصت دهند و زمینه جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان‌های گوناگون را فراهم آورند تا سبب ترقی در امر تربیت آنان شود.

وی افزود: شنیدن سخنان دانشجویان در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی و تبیین رسالت انقلاب اسلامی و اصول نظام جمهوری اسلامی از وظایف مهم بسیج اساتید است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر مدیریت اساتید و روحانیون جامعه بر هدایت و تربیت جوانان ضعیف باشد، نظام جمهوری اسلامی ایران به بیراهه خواهد رفت.

رضوانی با تأکید بر ادامه روند علمی و هدایت آن به سوی ترقی اذعان داشت: دانشجویان باید در عرصه‌های سیاسی نیز گام بگذارند، ولی طوری نشود که دیگر کارها و پیشرفت‌های علمی کشور از حرکت بایستد و درگیری‌های سیاسی آنان را از توجه به علم و پیشرفت دانش بازدارد.

وی وظیفه اساتید و دانشجویان را مراقبت و پاسداری از انقلاب اسلامی عنوان و ابراز کرد: ایمان و تقوای ملت ایران سبب می‌شود دشمنان در جنگ نرم به اهداف خویش دست پیدا نکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان خاطرنشان کرد: امید دادن به جوانان امری واجب از سوی اساتید بوده و پرهیز از سخن گفتن با ناامیدی که تأثیر منفی بر روحیه دانشجویان خواهد گذاشت از وظایف اساتید محسوب می‌شود.

رضوانی در پایان اظهار کرد: باید با اساتیدی که ذهن جوانان را با شبهه گمراه کرده و در دانشگاه منبع فساد ایجاد می‌کنند برخورد کرده و از بیان مطالب نادرست در کلاس‌های درسی اساتید جلوگیری شود.

انتهای پیام/77007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول