اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید‌کننده برتر کشوری:

نوسانات ارزی بازار صنعت خودرو را متلاطم کرده است

خبرگزاری فارس: تولید‌کننده برتر کشوری گفت: تأمین مواد اولیه به عنوان یکی از مشکلات اساسی تولید‌کنندگان صنعت خودرو است و نوسانات بازار ارز و دلار به صورت 100 درصدی بازار صنعت خودرو را متلاطم کرده است.

نوسانات ارزی بازار صنعت خودرو را متلاطم کرده است

محمد امامی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مجتمع تولیدی صنعتی وجودی دارای برند معتبر، معروف و باکیفیت است، اظهار کرد: برند این مجموعه در حد رقابت با شرکت‌های اروپایی است و این شرکت در راستای تولید لوازم زیر و بند خودرو‌ها فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام محصولات این شرکت از ضمانت‌نامه شش ماهه برخوردار است، اضافه کرد: برند این مجموعه در مقابل سایر برند‌ها حرفی برای گفتن دارد و در حال حاضر تنها مواد اولیه تولیدات و محصولات این شرکت وارداتی است.

مسئول نمایندگی مجتمع تولیدی صنعتی وجودی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها در راستای معرفی تولیدات داخلی و آشنایی مردم با پیشرفت‌های داخلی کشور در زمینه تولید کالا‌های صنعتی نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع تولیدی صنعتی وجودی 700 قلم کالا در زمینه لوازم یدکی ضروری خودرو تولید می‌کند.

وی به مهم‌ترین چالش‌های فرا روی واحد‌های تولیدی در زمینه صنعت خودرو اشاره کرد و ادامه داد: اکثر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لوازم و قطعات یدکی خودرو‌ها در سطح کشور وارداتی و اروپایی است و به دنبال افزایش نرخ دلار و ارز و تحریم‌های قیمت مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی چندین برابر شده است.

امامی با بیان اینکه اکثر واحد‌های تولیدی با افزایش 100 برابری قیمت مواد اولیه مواجه هستند، تاکید کرد: تأمین مواد اولیه به عنوان یکی از مشکلات اساسی تولید‌کنندگان صنعت خودرو است و نوسانات بازار ارز و دلار به صورت 100 درصدی بازار صنعت خودرو را متلاطم کرده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های حاکم بر کشور و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از مهم‌ترین مشکلات موجود برای فعالان صنعتی است، افزود: تمام مواد لاستیکی در سطح کشور وارداتی است و ایران باید برای تولید مواد اولیه موردنیاز برای تولیدات صنعتی خودرو به خودکفایی برسد.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول